سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 24219
تاریخ انتشار : 1399/10/07 12:33

معرفی برندگان مسابقه "شفق‌ قطبی" 2020



برندگان مسابقه سالیانه عکاسی "شفق‌های قطبی" سال 2020 اعلام شد.

به گزارش تجسمی آنلاین،  بسیاری از مردم آرزو دارند روزی شفق قطبی یا نورهای شمالی را ببینند. این پدیده طبیعی هر سال در مناطقی از جهان که به قطب نزدیک‌ترند مانند ایسلند، کانادا، اسکاتلند، فنلاند و... دیده می‌شود.

برای سومین سال دن زفرا (Dan Zafra)، عکاس نجوم، 25 عکس از سراسر جهان را انتخاب کرده است و در  وب سایت حوزه عکاسی Capture the Atlas  به نمایش گذاشته است. هرسال در ماه دسامبر مصادف با فصل شفق‌های قطبی علاقمندان می‌توانند از این آثار دیدن کنند. هدف از برگزاری این برنامه اشتراک‌گذاری این پدیده طبیعی با علاقمندان است.

برخی از عکس‎های منتخب از روسیه، آمریکا، کانادا و ایسلند هستند. این‌مکان‌ها به‌دلیل مجاورت جغرافیایی با قطب شمال به چشم‌اندازهای خیره‌کننده نورهای شمالی معروف هستند. برای بسیاری از عکاسان، تلاش برای گرفتن عکس مناسب می‌تواند سال‌ها طول بکشد. چنین تصاویری مهارت و فداکاری بسیار زیادی می‌طلبد. اما در نهایت، آنها نیز نیاز به قرار گرفتن در مکان مناسب و در زمان مناسب دارند.

از نظر عکاسان، تصویربرداری از پدیده‌ای با عنوان شفق قطبی فرصتی غیرقابل تکرار است. این عکاسان اغلب در شب و هوای منجمد عکاسی می‌کنند و باید تمام مهارت‌های خود را در زمینه عکاسی نجوم و شب را به کار ببرند. این اتقاق معمولا از اواخر مرداد آغاز و تا فروردین ادامه دارد. البته به این معنا نیست که این پدیده هر شب رخ می‌دهد و خبر دقیقی از زمان رخ دادن آن هم وجود ندارد، اما در این بازه زمانی حتما چندین شب این نورهای رنگی با طیف وسیعی از بنفش تا سبز دیده می‌شوند.

برای دیدن عکس‌های بیشتر می‌توانید به وب‌سایت https://capturetheatlas.com مراجعه کنید.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir