سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 24252
تاریخ انتشار : 1399/10/19 11:00

منیر فرمانفرمائیان مهم‌ترین هنرمند زن معاصر منطقه



درسا بخشندگی- منیر فرمانفرمائیان در کنار فخرالنسا زید گران‌ترین هنرمندان زن خاورمیانه هستند.

به گزارش تجسمی آنلاین،  سال‌هاست جهان مجذوب تنوع فوق‌العاده در هنر معاصر خاورمیانه شده که از شاهکارهای هنری غنی در این منطقه الهام گرفته‌اند. خوشنویسی معاصر، یکی از عناصر است که رویکرد مدرن و زیبایی‌شناسی سنتی را باهم ترکیب کرده است.

دینا ناصر-خدیوی (Dina Nasser-Khadivi)، مشاور هنری مستقل و مشاور بین‌الملل حراج کریستی، گفته است: "محبوب‌ترین هنرمندان زن خاورمیانه بدون تردید منیر فرمانفرمائیان، فخرالنسا زید، اتل عدنان، سالوا رادئودا چوکر، هوگویت کالاند هستند که همه از یک نسل‌اند. در سال‌های اخیر جذابیت آثار زنان هنرمند منطقه خاورمیانه شتاب بیشتری به خود گرفته و بازار هنر توسط هنرمندان زن خاورمیانه‌ای هدایت می‌شود که با روحیه آزادی و نبوغ صرف خود، مخاطبان را مسحور کرده‌اند."

او توضیح می‌دهد که چگونه ظهور و رشد این هنرمندان توجه و تحسین بین‌المللی را به خود جلب کرده است: "در سال‌های اخیر آثار این هنرمندان در تیت مدرن، گوگنهایم نیویورک، موزه هنر لس‌آنجلس و مجموعه گالری‌های سرپنتین به نمایش درآمده است."

موزه تیت، فخرالنسا زید هنرمند اردنی-ترک را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان زن قرن 20 معرفی کرده است. در حالی که هاسن اولریش اوبریست (Hans Ulrich Obrist)، کیوریتور و منتقد هنری، منیر فرمانفرمائیان را مهم‌ترین زن هنرمند زمان خود توصیف کرده است. او اتل عدنان را نیز یکی از مشهورترین هنرمندان و نویسندگان برجسته معرفی می‌کند که در حال حاضر به یکی از مشهورترین هنرمندان در مقیاس جهانی تبدیل شده است.

با ثبت رکوردهای حراج‌های جهانی برای آثار زنان این منطقه مانند هیوگت کلاند نقاش لبنانی (Huguette Caland) با نقاشی "خوش‌شانس" 162,500 دلار، اثر بدون عنوان یوت آچکار (Yvette Achkar ) هنرمند لبنانی به قیمت 125,000 دلار و آثار فخرالنسا زید (Fahrelnissa Zeid) که حدود یک میلیون دلار فروش رفته، افزایش تقاضا برای آثار زنان هنرمند خاورمیانه دیده می‌شود.

اما منیر فرمانفرمائیان نیز با فروش 300 هزار دلاری یکی از آثارش در کریستیز خاورمیانه 2019 و رکوردداری در چندین حراج بین‌المللی از گران‌قیمت‌ترین هنرمندان زن خاورمیانه است.

قائد عامر هنرمند مصری، ماها بلو هنرمند عربستانی و لینا بن رجب هنرمند تونسی از دیگر هنرمندان هستند که آثار آنها رشد قیمتی بالایی در منطقه داشته‌ است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir