سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 24281
تاریخ انتشار : 1399/11/05 12:26

برگزاری نخستین جشنواره جهانی "نقاشی کودک" در کرمان



شهردار کرمان از برگزاری نخستین "جشنواره جهانی نقاشی کودک" توسط شهرداری کرمان خبر داد و گفت: با توجه به انتخاب این شهر به‌عنوان پایلوت "شهر دوستدار کودک" هر اقدام و برنامه‌ای در حوزه کودک و پرداختن به موضوعات آن، از اهمیت بسزایی برخوردار است و شهرداری به آن توجه ویژه‌ای دارد.

به گزارش تجسمی آنلاین، سید مهران عالم زاده روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی شهردار کرمان با مدیرکل آموزش و پرورش، مدیران دستگاه‌های اجرایی فرهنگی اجتماعی و فعال حوزه کودک در استان کرمان بر همکاری نهادهای مختلف اجرایی برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره جهانی نقاشی کودک تأکید کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های زیرساختی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان و برنامه‌ریزی این سازمان برای برگزاری رویدادهای مختلف اظهار داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، کارهای ساختاری و زیربنایی در دستور کار دارد که امیدواریم این کارها، پایه و اساس اقدامات فرهنگی اجتماعی در دوره‌های بعدی مدیریت شهری باشند.

شهردار کرمان ادامه داد: از جمله این اقدامات، طراحی جشنواره جهانی نقاشی کودک است که امیدواریم در سال‌ها و دوره‌های آینده نیز تداوم یابد.

وی با بیان اینکه کیفیت برگزاری جشنواره جهانی نقاشی کودک توسط شهرداری کرمان، مستلزم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی به خصوص نهادهای فعال در حوزه کودک است، گفت: این رویداد از دو جنبه جهانی بودن و قرار گرفتن در راستای سیاست‌های «شهر دوست دار کودک»، حائز اهمیت است.

شهردار کرمان افزود: رویداد جهانی نقاشی کودک، اولین تجربه شهرداری کرمان در سطح بین‌المللی است؛ بنابراین از نظر کیفیت و چگونگی نوع نگاه کودکان جهان به شهر کرمان اهمیت دارد.

عالم‌زاده با تأکید بر برگزاری آبرومندانه جشنواره کودک گفت: لازم است تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مرتبط با این موضوع، این رویداد را از خود بدانند و در برگزاری آن همکاری کنند؛ چرا که بازخورد کم‌کاری و نادیده گرفتن بعضی از جنبه های کار، به شهر و مردم کرمان باز می‌گردد.

وی با بیان این که برگزاری جشنواره جهانی نقاشی کودک، به نام شهرداری کرمان نیست؛ بلکه به نام استان کرمان و کشور ایران است، برگزاری این رویداد را زمینه‌ساز انتخاب کرمان به‌عنوان شهر دوست دار کودک دانست.

شهردار کرمان، کودک را بزرگ‌ترین سرمایه خانواده‌ها دانست و با تأکید بر این که برگزاری خوب و باکیفیتِ جشنواره جهانی نقاشی کودک می‌تواند از نظر برند شهری، برای کرمان مؤثر و نقطه قوت باشد، گفت: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آموزش و پرورش، بهزیستی استان کرمان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری این جشنواره نقش مستقیم و مؤثری دارند.

عالم‌زاده ضمن تأکید بر همدلی مضاعف بین دستگاه‌های مختلف با شهرداری برای برگزاری این رویداد بین‌المللی گفت: باید اقدامات لازم در حوزه ارتباطات بین‌المللی، از طریق وزارتخانه‌ها و یا نهادهای که در حوزه بین‌الملل مشغول به‌کار هستند، پیگیری شود.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir