سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 24342
تاریخ انتشار : 1399/12/02 08:34

معرفی برگزیدگان ششمین جشنواره هنر مقاومت



ششمین جشنواره هنر مقاومت جمعه شب با معرفی برگزیدگان در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان پایان یافت.

به گزارش تجسمی آنلاین، در ابتدای این مراسم دبیرکل ششمین جشنواره هنر مقاومت به داستان کوتاهی از نادر ابراهیمی اشاره کرد و گفت: بچه های جبهه مقاومت همان‌طور که در این داستان آمده است ترجیح دادند که با دشمنان دشمنی کنند و با دوستان دوستی داشته باشند. ما این جشنواره را مثل یک امانت از پیشکسوتان هنر انقلاب دریافت و سعی کردیم حفظش کنیم.

مسعود نجابتی با بیان این‌که در این مسیر خیلی حرف‌ها شنیدیدم افزود: خیلی طعنه ها به ما زدند و پرسیدند از این خط کشی‌های هنر مقاومت و غیر مقاومت خسته نشدید؟ جواب‌مان این بود که ما خط کشی نکردیم؛ بلکه این خط کشی وجود دارد.

وی افزود: در این جشنواره همان قدر که استکبار ستیز بودیم به بحث فساد داخلی هم پرداختیم. در جشنواره قبلی در آثار برگزیده به بحث آقازاده ها و حقوق های نجومی و اختلاس پرداختیم و مطالبات مردمی را به تصویر کشیدیم. در واقع همان قدر که به شهدای مدافع حرم پرداختیم، به مدافعان سلامت هم توجه داشتیم. به شهدای غواص پرداختیم و شهدای آتش نشان را هم فراموش نکردیم.

بزرگداشت برای جانباز هنرمند

 مراسم بزرگداشت عباس ساکی جانباز هنرمند نقاش در برنامه پایانی جشنواره هنر مقاومت برگزار شد.  این جانباز هنرمند که سال هاست در آسایشگاه به سر می برد در مراسم پایانی حاضر نبود و یکی از بستگانش جایزه و لوح تقدیر را به نمایندگی از او دریافت کرد.

تجلیل از چهار هنرمند پیشکسوت رشته هنرهای تجسمی از دیگر بخش‌های مراسم پایانی بود.

محمدعلی کشاورز مولف ۳۵ کتاب در مقاطع مختلف تحصیلی در زمینه آموزش هنرهای تجسمی، محمدعلی رجبی دارنده درجه یک هنری در رشته نقاشی و نگارگری، محمدحسین صلواتیان کاریکاتوریست، تصویرگر و نویسنده کتاب‌های کودکان و نوجوان و سید عباس میرهاشمی دارنده نشان عالی هنرهای تجسمی هنرمندانی چهار هنرمندی بودند که بخش پایانی جشنواره هنر مقاومت تجلیل شدند.

معرفی برگزیدگان

در پایان این مراسم هیات داوران در هر رشته به تعدادی از صاحبان آثار هنری لوح تقدیر اهدا و برگزیدگان هر رشته را معرفی کرد.

در رشته تصویرسازی مهدی پرستار، لیلا تیموری نژاد، نادیا طیرانی و کمیل کریمی، برگزیدگان اول تا چهارم شدند.

جوایز بخش پرچم و کتیبه به مجتبی حسن زاده، مجید کشاورز میاندشتی و محمد صابر شیخ رضایی اهدا شد.

در رشته تایپوگرافی محبوبه جوادی پور، امین احمدی و داوود خلیلی رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

مهدی مصطفوی، صدیق احمدی و احسان سنایی راد به عنوان برندگان اول تا سوم رشته پوستر شناخته شدند.

هیات داوران در رشته نقاشی طهمورث آشناگر، غلامرضا شاملو، حسین شیخ علی شاهی، مهدی پرستار و منا فرزانه را به عنوان نفرات برگزیده اعلام کرد.

سعید صادقی، جیجت کاستانا، سجاد رافعی و علیرضا پاکدل در رشته کارتون به عنوان برندگان اول تا سوم شناخته شدند.

در رشته حجم (مجسمه سازی) جوایز نفرات برگزیده به نسرین شاپوری، مرضیه سرسریان و مهدی احمدی رسید.

در رشته عکس و بخش مدافعان سلامت محمد مهدی دورانی، مرتضی جابریان و محمد آهنگر به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و جوایز بخش کمک های مومنانه به کریم متقی، وحید احمدی و محمد رضایی اهدا شد.

به گزارش ایرنا، آثار برگزیده ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت از بیش از ۵۰ کشور جهان از ۲۰ بهمن  تا یکم اسفند ماه در خانه هنرمندان ایران نمایش داده شد.

در این نمایشگاه آثار منتخب رشته‌های کارتون، عکس، تصویرسازی، کتیبه و پرچم، تایپوگرافی، پوستر و حجم در معرض دید علاقه ‎مندان قرار گرفت.

 آثار رسیده به این رویداد در مجموع ۴ هزار و یک اثر بود که از این تعداد ۹۳۹ اثر متعلق به شرکت‌کنندگان خارجی بود.

ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» با دبیری مسعود نجابتی و در هشت بخش «نقاشی»، «کارتون»، «حجم»، «عکس»، «پرچم و کتیبه»، «تایپوگرافی»، «تصویرسازی» و «پوستر» توسط انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدسِ بنیاد فرهنگی روایت فتح، بهمن‌ماه برگزار شد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir