سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 24387
تاریخ انتشار : 1399/12/24 12:09

نمایشگاه «نیایش و آرامش» در گالری گل‌های داوودی به روایت آزاده حسینجانی



آزاده حسینجانی گفت: به نظر من هنرهای اصیل و کهن حس خوبی به انسان‌ها می‌دهند که شاید در سایر هنرها نتوان به آن‌ها دست یافت.

به گزارش تجسمی آنلاین،  نمایشگاه نگارگری و خوشنویسی روی چرم آزاده حسینجانی با عنوان «نیایش و آرامش» در گالری گل‌های داوودی برگزار شد. حسینجانی درباره گرایش خود به نگارگری گفت: از کودکی به نقاشی علاقه داشتم و با تکنیک‌های مختلف به طراحی و نقاشی می‌پرداختم. از دوران نوجوانی با دیدن آثار استاد فرشچیان به نگارگری علاقه‌مند شدم و با تمرین کردن از روی آن‌ها شروع به آموختن این هنر کردم. کارهای ایشان بر من بسیار تأثیرگذار بود و ساعت‌ها به آن‌ها نگاه می‌کردم و چیزهای زیادی از آن‌ها یاد گرفتم.

حسینجانی ادامه داد: من کاملاً خودآموخته هستم و روش‌های جدید را به شیوه آزمون و خطا آموختم و سعی کردم در کار خود تنوع و تغییر ایجاد کنم. از سال ۸۵ تابه‌حال بر روی چرم کار می‌کنم و قصدم از این کار این بود که تکنیک جدیدی ایجاد کنم. در کارهای خود از چرم خام استفاده می‌کنم که هیچ رنگی ندارد و با استفاده از آن بوم درست کرده و روی آن کارهایم را اجرا می‌کنم. از وقتی که برای اولین بار روی چرم کار کردن برایم جذابیت بسیاری داشت و نتیجه‌ای که به دست آوردم متفاوت از نگارگری روی مقوا بود. برای این کار از رنگ اکریلیک استفاده می‌کنم و مدتی است که توانستم ورق طلای مایع را نیز به کارهایم اضافه کنم.

او درباره موضوع آثار خود گفت: بیشتر سعی می‌کنم احساسات خود را به تصویر بکشم و برایم مهم است که کارهایم حس آرامش را به بیننده انتقال دهد. در بازخوردهایی که از مخاطبان گرفتم نیز متوجه شدم که آن‌ها این حس خوب را دریافت می‌کنند و بیشتر آن‌ها عقیده دارند که آثارم حال و هوای عرفانی دارد. در این نگارگری‌ها معمولاً قصدی برای به تصویر کشیدن داستان‌ها ندارم، بلکه هدف من انتقال احساسات بوده است و گاه با توجه به علاقه زیادی که به شعر دارم سعی می‌کنم حال و هوای یک شعر را به تصویر بکشم.

حسینجانی درباره جایگاه نگارگری در هنر امروز گفت: به نظر من هنرهای کهن حس خوبی به انسان‌ها می‌دهند که شاید در سایر هنرها نتوان این‌قدر به آن‌ها دست یافت. این هنرها اصالت زیادی دارد و خیلی خوب است که جوان‌ها به سمت آن‌ها ترغیب شوند. کاری که من روی چرم انجام دادم با استقبال زیاد مخاطبان و به ویژه جوانان مواجه شده و باعث شده است که عده زیادی به این هنر رو بیاورند. این مسئله برایم بسیار خوشایند است و احساس می‌کنم که مسیر خود را به درستی پیموده‌ام.

منبع:هنرانلاین

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir