سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 25408
تاریخ انتشار : 1400/03/07 20:12

نخستین مدیر زن تاریخ228 ساله موزه لوور معرفی شد



«لورانس د کار» به نخستین بانویی بدل شد که مدیریت موزه لوور مشهورترین و پربازدیدترین موزه جهان را از تاریخ افتتاح خود در ۲۲۸ سال پیش تا به امروز دردست گرفت.

به گزارش تجسمی آنلاین،  از تارنما (وب‌سایت) نیویورک‌تایمز، طبق حکمی که کاخ ریاست جمهوری فرانسه منتشر کرده است، از انتخاب لورانس د کار به عنوان نخستین مدیر زن موزه لوور خبر داده است تا این موزه که از زمان افتتاحش تا به امروز ۲۲۸ سال از عمر خود را پشت سر می‌گذارد شاهد حضور نخستین مدیر زن در طول حیات بیش از دو قرن خود باشد.

طبق حکم منتشر شده،‌ لورانس د کار ۵۴ ساله از اولین روز ماه سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۰) جانشین ژان لوک مارتینز می‌شود که از ۲۰۱۳ مدیریت موزه لوور را بر عهده داشت و پس از هشت سال مدیریت این موزه را به خانم د کار می‌سپارد.

موزه+لوور
 

خانم لورانس د کار چهار سال پیش نیز به عنوان نخستین زنی معرفی شد که مدیریت موزه اورسی - از معروف‌ترین موزه‌های پاریس و یکی از مهم‌ترین موزه‌های نقاشی و مجسمه در جهان - را در دست گرفت. مدیران برترین موزه‌های عمومی فرانسه از جمله موزه لوور، کاخ ورسای و مرکز ملی فرهنگ و هنر ژرژ پمپیدو با نظر مستقیم مقام رئیس جمهوری در فرانسه برگزیده می‌شوند.

خانم د کار تاریخ‌نگار هنر و متخصص دوره‌های هنری در قرن‌های ۱۹ و ۲۰ میلادی است. او به خاطر گسترش فضاهای نمایشگاهی موزه اورسی در چهار سال اخیر و داشتن نگاه متکثر به حوزه هنر از سوی بسیاری از نهادهای علمی، آکادمیک و هنرمندان برتر جهان مورد تحسین قرار گرفته است.

از مهم‌ترین نمایشگاه‌هایی که در دوران حضور د کار در موزه اورسی برگزار شد می‌توان به مدل‌های سیاه در ۲۰۱۹ اشاره کرد. آثار موجود در این نمایشگاه بر مدل‌های سیاه فراموش‌شده متمرکز بود که الهام‌بخش هنر آوانگارد یا پیشرو فرانسه بودند و کارشناسان آن را بسیار تحسین می‌کنند و جزو نقاط درخشان کارنامه مدیر موزه اورسی می‌دانند.

د کار اوایل سال ۲۰۲۱ یکی از تابلوهای نقاشی گوستاو کلیمت موجود در گنجینه موزه اورسی را به مالکان اصلی بازگرداند که یک خانواده یهودی در دوران جنگ جهانی دوم بودند. وقتی او در ۲۰۱۷ مدیر موزه اورسی شد، تنها دومین زن در کنار سوفی ماکاریو (مدیر موزه گیمه پاریس) بود که مسئولیت موزه‌های مهم پایتخت فرانسه را بر عهده داشتند.

موزه لوور که می‌توان آن را مهم‌ترین و پربازدیدترین موزه دنیا دانست، در ۱۷۹۳ در جریان انقلاب فرانسه شکل گرفت و حالا نام لورانس د کار به عنوان نخستین مدیر زن آن پس از ۲۲۸ سال به تیتر یک اغلب رسانه‌های جهان بدل شده است.

طبق ادعای نیویورک‌تامیز، موزه لوور دو سال پیش رکورد ۱۰ میلیون بازدیدکننده در ۱۲ ماه را شکست و حالا مدیر تازه در دوران فراگیری جهانی (پاندمی) کرونا راهی سخت برای بازگرداندن آن به روزهای اوج در پیش دارد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir