سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 25417
تاریخ انتشار : 1400/03/31 16:22

واکاوی شاهکار شگفت انگیز وینسنت ون گوگ در قرن 21



وَنسان وَن گوگ یا وینسنت ویلم فان خوخ (به هلندی ) یک نقاش پسادریافتگر هلندی بود که کار او تأثیر گسترده‌ای بر هنر سده 20 میلادی داشت. برای مشاهده به آدرس https://static.kuula.io/share/79QMS مراجعه کنید.

به گزارش تجسمی آنلاین، یکی از شاهکارهای هنری این هنرمند شب پر ستاره بود که شبی اسرار آمیز است. ساعت ها به آن نگاه می کنیم ولی باز هم دارای شگفتی است.

ونگوگ تابلوی شب پرستاره را از پنجره اتاقش در آسایشگاه روانی در جنوب فرانسه ، یکسال قبل از خودکشی اش و در شب کشیده است.

تابلو تیره است ولی ونگوگ شب را تیره ندیده است بلکه شب را مجموعه ای از رنگ های سبز ، آبی و زرد دیده است. روشن ترین قسمت این نقاشی ، گوشه بالا راست است و تاریک ترین قسمت نقاشی گوشه پایین چپ است. ونگوگ به خوبی تضاد میان روشنایی و تاریکی را به تصویر کشیده است. همچنین تضاد بین جنبش ستاره ها و آرامش در شهر زیر آسمان. سبک تیره و تار دوره بلژیکی و هلندی با هم ترکیب شده است.

ستارگان در این تابلو ثابت اند ولی آسمان و درخت گویی در حال حرکت است. تابلو سرشار از حرکت و جنب و جوشش است. درخت در این تابلو نمادی از مرگ است. این درخت به آسمان می رسد و پیوندی میان زمین و بهشت ایجاد می کند. ستارگان همانند این هستند که منفجر شده اند.

در مورد رنگ ها در تابلو ، حجمی از رنگ های سبز و آبی و سرمه ای در تابلو دیده می شود که رنگ های سرد و تیره هستند. رنگ ها گردشی دایره وار و موج گونه زیبا در آسمان دارند. و این گردش همان نیرویی است که او در وجودش حس می کرد. رنگ زرد بی نهایت با دقت در تابلو به کار رفته و زیبایی خاصی به شب داده است. ونگوگ عاشق رنگ زرد بود و در همه نقاشی هایش از رنگ زرد به خوبی استفاده کرده است. ونگوگ در مورد رنگ های تابلو شب پرستاره به خواهرش نوشته: « اکنون تخته رنگم به طرز چشم گیر رنگ به رنگ است: آبی آسمانی ، صورتی ، شنگرفی بنفش ، زرد بسیار روشن ، سبز روشن و قرمز شرابی. »

روی عکس در آدرس https://static.kuula.io/share/79QMS ضربه بزنیدو انگشت خود را در هر نقطه از نقاشی بکشید - به آرامی ، به هر جهت یا روشی که بخواهید ... بالا ، پایین ، چپ ، راست ...

 شما تجربه گیج کننده دیدن این اثر هنری را از هر منظر یا زاویه ای که بخواهید تجربه خواهید کرد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir