سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 25452
تاریخ انتشار : 1400/06/23 16:29
گالری نیان میزبان دو هنرمند

امید به دنیای فردا و رقص خطوط، دو نمایشگاه با یک بلیط



گالری نیان در هفته جاری میزبان دوهنرمند "مریم‌رضوی سالستانی" و "آرزو‌ رمضان‌جماعت" در قالب نمایشگاه انفرادی برای هرکدام ‌است که آثار آنها بصورت مجزا به ترتیب در طبقات با دو استیتمنت متفاوت از هم به نمایش درآمد.

تجسمی‌آنلاین: شروین‌کندری: در ابتدا مخاطب هنگام ورود به گالری با مجموعه آثار مریم‌رضوی مواجه می‌شود، این آثار به روش آکرولیک بر روی بوم اجرا شده‌است.

گالری+نیان+دو+نمایشگاه
 

در استیتمنت این نمایشگاه با عنوان "هوای‌تازه" به قلم خود هنرمند آمده است:  برایش نوشتم: عزیزمن، در این مدت که از دیدن تو محرومم فرصت شد بسیار به تو فکر کنم. گلهای خانه من را به یاد تو می اندازند. صورتم را به برگهایش میچسبانم. انگار اینجا پیش من هستی! این مجموعه حاصل روزهای قرنطینه است. به معنای وجود یک محدودیت بر موقعیت زندگی عادی؛ همچنین در سوگ از دست دادن! هر لحظه از دست دادن.

با توجه به استیتمنت درج شده و نقاشی‌های موجود مخاطب متوجه نوعی امید در دل مردگی می‌شود، درواقع هنرمند با بهرگیری از کنتراست و نورپردازی های یک جانبه این دل مردگی و عقب ماندگی، همچنین امید به فردای بهتر را  به نمایش در آورده است، همچنین تشبیه دیگری وجود دارد که گل‌ها و برگ‌ها همچون جنینی هستند که در حاله‌ای از ابهامات پیش می‌روند و رشد می‌کنند، اما همه چیز به همین‌جا ختم نمی‌شود.

گالری+نیان+دو+نمایشگاه
 

 

این مورد را باید در نظر گرفت که هنرمند با گذاشتن لایه‌ نازک رنگی، پرده‌ایی بر مسائل کشیده‌است و با قرار دادن نور در مرکز نقاشی‌که رفته‌رفته درخشان‌تر می‌شود و مخاطب با توجه به نحوه‌ی درست چیدمان آثار به‌خوبی می‌تواند آن‌را درک کند، خبر از تغییرات در زمینه‌ی فکری هنرمند همان فکری که با به اشتراک گذاشتنش در استیتمنت به مخاطبین خط دیداری مشخصی داده‌است را می‌دهد.

در ادامه طبقه‌ دوم گالری نیان میزبان مجموعه آثار "آرزو رمضان جماعت" با عنوان "بی‌برگی" شد. آثار حاضر در این مجموعه با خودکار و روان‌نویس بر روی کاغذ اجرا شده‌است. در استیتمنت این نمایشگاه به قلم هنرمند آمده‌است: سادگی، سکوت، رشد، حرکت و هیاهوی درون همه‌ی آن چیزی است‌که در گیاهان مرا به خود جذب می‌کند. رنگها و پیچشهای نمایشی، جوششی است درون من و گیاهانم. رویش دوباره انسان در کالبد گیاه.

 

گالری+نیان+دو+نمایشگاه
 

آنچه در این مجموعه آثار ذهن مخاطب را به سمتی دیگر می‌کشاند، روش اجرایی هنرمند و استفاده درست و بجا از عناصر بصری است. هنگامی‌که مخاطب در مقابل آثار قرار می‌گیرد متوجه حالت رقصان خطوط که همان اشاره به رشد و هیاهوی درونی دارد خواهدشد، همچنین پویایی، سر زندگی و حرکت بخش عظیمی از تحلیل بازدید کننده را به خود اختصاص می‌دهد.

به طور کلی مخاطب بعد از بازدید از دو نمایشگاه متوجه یکی بودن سوژه‌ها در دو مجموعه، همچنین تفاوت و تضاد در بار معنایی آثار می‌شود که تمایز پیش‌آمده ذهن مخاطب را به چالشی از پیش تعیین شده دعوت می‌کند.

گالری+نیان+دو+نمایشگاه
 

نمایشگاه‌های هوای تازه و بی برگی در گالری نیان به  آدرس تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمزآبادی، بن‌بست‌ابهری، پلاک5 از تاریخ 19 شهریور 1400 افتتاح شده‌است و تا تاریخ 2 مهر 1400 ادامه دارد.








نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir