سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 25453
تاریخ انتشار : 1400/06/24 15:07
توانمندی و قدرت بصری از ایده تا اجرا

انسان، طبیعت و اجتماع در گالری او



مخاطب به هنگام ورود با آثاری متفاوت از جمله طراحی، نقاشی و چاپ مواجه خواهدشد که همه‌ی آن‌ها نمایشگر مهارت در روش اجرایی هنرمندان است.

تجسمی‌آنلاین: شروین‌کندری: گالری اِو به مناسبت افتتاح مکان جدید، نمایشگاه گروهی از آثار 8 هنرمند برگزار کرد. هنرمندان شرکت‌کننده در این رخداد هنری علی بیگی‌ پرست، علی ذاکری، رضوان‌صادق‌زاده، جمال‌ عربزاده، بهنام‌ کامرانی، فرهاد گاوزن، کریم ‌نصر و رضا‌ هدایت آثار خود را به نمایش گذاشتند.

وجه اشتراک موجود در آثار هنرمندان شرکت‌کننده توانمندی و قدرت بصری از ایده تا اجرا را شامل می‌شود. درواقع مخاطب به هنگام ورود  با آثاری متفاوت از جمله طراحی، نقاشی و چاپ مواجه خواهدشد که همه‌ی آن‌ها نمایشگر مهارت در روش اجرایی هنرمندان است، همچنین نحوه چیدمان آثار در نمایشگاه به گونه‌ای است که مخاطب به‌هنگام ورود با یک اثر هنری بزرگ به شکل یک پازل مواجه می‌شود، هر اثر تکه‌ایی از این پازل درهم است و به صوررت کلی یک اثر مفهومی را خلق می‌کند، که عنوان انسان، طبیعت و اجتماع را بخود اختصاص می‌دهد.

گالری+او
 

 

در واقع در همه‌ی آثار نوعی طبیعت چه ساختگی و چه واقعی خودنمایی بسیار می‌کند، اما در آثار حاضر در مجموعه فضای فیگوراتیو و امانیستی بیشتر نقش آفرینی کرده‌است‌که مجموع آن به اجتماع کنونی اشاره دارد.


این نمایشگاه، نمایشی مدرن از زیرساخت‌های اصیل و تاریخی هنر را با مخاطب به اشتراک می‌گذارد، از این رو ردپای اکسپرسیونیست‌ها و انتزاعی‌ها در آثار به خوبی مشهود است و مخاطب به راحتی می‌تواند در نحوه اجرا و بهره‌گیری از رنگهای بکار برده شده آن را درک کند. در این مجموعه جدا کردن فضای طراحی و نقاشی کمی دشوار است به دلیل آنکه زیر ساخت هر اثر نقاشی یک بُعدی دیگر از طراحی را شامل می‌شود که با تلفیق شدن  به‌جا با رنگها اثر هنری حاضر بدست آمده‌است و در آثار طراحی همچنین چاپ همان خطوط رها و هنرمندانه ، بهره گیری از چهارچوب های اجرایی، کنتراست‌های موجود، هیجانات خطی اکسپرسیونیستی که در بعضی آثار شکلی متفاوت مثل ایستایی و انظباط که نشات گرفته از یک منطق ذهنی است را به خود می‌گیرد به همین‌خاطر نمیتوان گفت صرفا یک طراحی خالی به حساب می‌آید.

گالری+او
 

 

همچنین استفاده نکردن از عنوان مشخص و استیتمنت در این افتتاحیه خود یک مزیت به حساب می‌آید، زیرا هیچ پیش زمینه‌ی ذهنی به بازدیدکنندگان داده‌نشده‌است و همبستگی موجود در آثار ناخواسته یا خود خواسته به خط فکری مخاطب جهت درست را برای درک بهتر مجموعه نشان می‌دهد.

بطورکلی آنچه‌که در این مجموعه به نمایش درآمده‌است به نحوی نقش آفرینی می‌کند که مخاطب احساس می‌کند یک کتاب تاریخ هنر و تاریخ تحلیلی هنری را ورق می‌زند و این حس به او القا می‌شود که در زمان و مکانی دیگر به بازدید از این آثار می‌پردازد.

گالری+او
 

بازدید از نمایشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقدور است و این نمایشگاه از تاریخ 19 شهریور 1400 تا 2 مهر 1400 در گالری اِو به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان خردمندشمالی‌، کوچه‌ی اعرابی 3، پلاک5، طبقه‌ی همکف و اول برگزاراست.









نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir