سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 26457
تاریخ انتشار : 1400/07/07 23:37
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با هنرمندان هنر‌های تجسمی:

شأن هنرمندان بالاتر از این است که بخواهیم مباحث را به کمک‌های جزئی تقلیل بدهیم



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آسیب‌های کرونا به معیشت اهالی فرهنگ و هنر گفت: برنامه‌ حمایت دولت از هنرمندان با عنایت ویژه رئیس جمهور، خارج از روال متداول هم اکنون در مرحله اجرا قرار گرفته است.

به گزارش تجسمی آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست با هنرمندان هنر‌های تجسمی که چهارشنبه شب برگزار شد، درجمع خبرنگاران در خصوص حمایت از هنرمندان آسیب‌دیده از مشکلات کرونا گفت: شأن هنرمندان بالاتر از این است که بخواهیم مباحث را به کمک‌های جزئی تقلیل بدهیم؛ به عنوان دولت وظیفه داریم همانند سایر اقشار جامعه که در این مدت کرونا دچار افت فعالیت عمومی شدند تلاش کنیم بخشی از این مسائل و مشکلات جبران شود.

وی ادامه داد: به همین خاطر دولت، برنامه‌ حمایتی را در دستور کار خود قرار داده است که با عنایت ویژه رئیس جمهور، خارج از روال متداول به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته‌های قبل تخصیص داده شد و هم اکنون در مرحله اجرا قرار گرفته است. سازمان برنامه و بودجه با سرعت خوبی این مساله را اجرایی کرده است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر اینکه نباید حمایت از هنرمندان را به مباحث جزئی تقلیل داد اظهار داشت: هنرمندان مخصوصا در استان‌ها با تعطیلی مراکز فرهنگی دچار مشکلات مضاعف شده‌اند که در تلاش هستیم رفع مشکلات آن‌ها را انجام بدهیم و این مسائل را جبران کنیم. در همین خصوص در حوزه معاونت‌ها و صندوق اعتباری هنر فعالیتی آغاز شده که ان شاءالله شاهد خواهیم بود که بتوانیم بخشی عمده ای از مشکلات ناشی از کرونا را پشت سر بگذاریم. 

وی افزود: تلاش می‌کنیم که فعالیت فرهنگی هنری با تکمیل واکسیناسیون به تدریج به حالت عادی برگردد و مشکلات ماه‌های اخیر را پشت سر بگذاریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تداوم برگزاری نشست‌های تخصصی با هنرمندان گفت: تلاش خواهیم کرد با هنرمندان همه‌ حوزه‌های هنری جلسات گذاشته بشود تا حرف‌های هر حوزه را از خودشان بشنویم و بخش عمده ای از پیشنهادهایی را که قابلیت اجرایی دارد به مرحله اجرا برسانیم.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در یک زمان بسیار نزدیک مشکلات حل بشود تا نشاط و امید در جامعه‌ی هنری ما تقویت شود که قطعا اثر آن را در فضای عمومی کشور هم شاهد خواهیم بود.











نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir