سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 26459
تاریخ انتشار : 1400/07/14 13:23
کرونا قربانی دیگری از جامعه هنر گرفت

علی گلستانه درگذشت



علی گلستانه ـ نقاش معاصر به علت اثرات ناشی از ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش تجسمی‌آنلاین، محمد گلستانی معروف به علی گلستانه متولد ۱۳۱۹ در تهران بود. او دارای مدرک کارشناسی رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا تهران در سال ۱۳۵۱ بود.

علی گلستانه نقاشی پرکار و از لحاظ تکنیک و محتوا آثار متنوعی دارد. مجموعه آثار طبیعت او از شهرت به سزایی برخوردار است. او از انتزاع به واقعیت حرکت می‌کند و در میانه راه جهانی متفاوت از دریافت‌های ساده و اشباع شده ما از جهان اطراف را پدید می‌آورد. گلستانه با تکیه بر تکنیک‌های متفاوت و به چالش کشیدن مفهوم سبک در آثارش از مرزهای دریافتگری و دریافت‌نمایی تا سمبولیسم عبور نموده و به هیچ مرزی پایبندی نشان نمی‌دهد.

خصیصه‌ مهمی که گلستانه در آثارش، به‌خصوص در مناظر به‌دست آورد به تصویر درآوردن تفاوت اقلیم و آب‌وهوا در کارهایش بود؛ به‌طور مشخص در تصاویر او از مناظر شهر یزد می‌توان گرمی و خشکی هوا و آفتاب داغ را کاملا احساس کرد یا در مناظر اسپانیای او آب‌وهوای معتدل مدیترانه را لمس کرد.

 پرتره و پیکره‌ انسان نیز همواره از اصلی‌ترین دغدغه‌های علی گلستانه بود. او با به تصویر درآوردن تک‌چهره‌هایی از دوستان و اطرافیانش، چون فروغ فرخزاد (شاعر)، لیلی گلستان (گالری‌دار)، پرویز ملکی (گالری‌دار)، زویا پیرزاد (نویسنده)، مصطفی دشتی (نقاش)، سیمین بهبهانی (شاعر)، ژیلا ایپکچی (تدوین‌گر)، محمد مقدم (زبان‌شناس)، نادرشاه افشار و دیگران، وجهی دیگر از کارش را بازگو کرد.

گلستانه نمایشگاه های انفرادی بسیاری در ایران و اسپانیا برگزار کرده است و همچنین در گروهی های مختلفی شرکت داشته است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir