سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 26474
تاریخ انتشار : 1400/08/16 10:30

جام جهانی 2022دوحه روی بوم نقاشان



برگزاری مهمترین رویداد فوتبالی جهان در قطر، سوژه چند هنرمند نقاش شده است.

به گزارش تجسمی آنلاین به نقل از الجزیره، در سومین دوره جشنواره بین‌المللی هنر قطر، نقاشی‌هایی با موضوع برگزاری جام جهانی در قطر، بیش از بقیه آثار خودنمایی می‌کنند.

برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر، به قلبی تپنده در این کشور عربی تبدیل شده و نه تنها در عرصه ورزش بلکه بر عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیز تاثیر گذاشته است.

این رویداد ورزشی بر سومین دوره جشنواره بین‌المللی هنر در قطر که اختتامیه‌اش چندی پیش برگزار شد نیز تاثیر گذاشته و در این جشنواره چندین اثر با موضوع میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ و سازماندهی و آماده سازی این کشور برای این رویداد بزرگ ورزشی جهان کشیده شده است.

این نقاشی‌ها با ترکیب طبیعت، اقلیم، فرهنگ و میراث قطر ترکیب شده و تصاویری برای حمایت از دوحه، جهت میزبانی از جام جهانی ترسیم شده‌اند.

یکی از نقاش‌های حاضر در این جشنواره، جوانی به نام آرجون از کشور هند بوده که توانایی تکلم نیز نداشته است. آرجون با اثر خود عشقش به فوتبال و اشتیاقش برای جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر را نمایان کرده است. او که به گفته مادرش از کودکی نقاشی می‌کرده و به نقاشی کشیدن و فوتبال علاقه وافری دارد، با دو اثر در این جشنواره شرکت کرده است. او یک تابلو از مارادونا ـ فوتبالیست آرژانتینی ـ و یکی از کیلیان امباپه ـ فوتبالیست فرانسوی ـ کشیده است.

جود خلف، هنرمند اردنی، معتقد است که آثار هنری در تبلیغ جام جهانی قطر بسیار مهم هستند و موسسات زیادی از این موضوع حمایت می‌کنند. او همچنین برپایی گالری های هنری و نیز وجود موزه‌ها را راهی برای بیشتر دیده شدن این آثار هنری می‌داند.

جام+جهانی
 

سامیه احمد، هنرمند  پاکستانی، سه پسر بچه را ترسیم کرده که یکی از آن‌ها لباس قطری، یکی لباس تیم ملی فوتبال این کشور و دیگری یک لباس عادی بر تن دارد. این سه کودک کره‌ای را در دست دارند که نصفش توپ فوتبال و نصف دیگرش کره زمین است.

جام+جهانی
 

تاساما تساتو از اتیوپی، عقابی را ترسیم کرده که در چنگال‌هایش توپ فوتبالی به رنگ پرچم قطر را نگه داشته است.

جام+جهانی
 

ایزوپالو تیزازو ـ از کشور اتیوپی، دو مرد قطری را سوار بر شتر ترسیم کرده که دست یکی از آن‌ها توپ فوتبال و دست دیگری پرچم قطر قرار دارد. این هنرمند جام جهانی ۲۰۲۲ را در دل فرهنگ و تمدن قطر به نمایش گذاشته است.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر در پنج شهر و هشت ورزشگاه کشور قطر برگزار می شود. جام جهانی ۲۰۲۲ تقریبا یک سال دیگر در کشور قطر با حضور ۳۲ تیم برگزار می شود که حضور کشور میزبان برای اولین بار در جام جهانی قطعی است و ۳۱ تیم دیگر از راه کسب سهمیه برای حضور در این رقابت ها تلاش خواهند کرد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir