سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 26475
تاریخ انتشار : 1400/08/16 13:37

نقاشی‌های شاهرخ ایرانی‌زاد روی دیوار می‌روند



نمایشگاه نقاشی‌های شاهرخ ایرانی‌زاد با عنوان «وسوسه‌های پنهان» در خانه فرهنگ و هنر معیار روی دیوار رفته است.

به گزارش تجسمی‌آنلاین؛ شاهرخ ایرانی‌زاد درباره این نمایشگاه می‌گوید: 33 تابلو از نقاشی‌هایم را به همراه یک مجسمه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ام. تکنیک این نقاشی‌ها اکلریلیک روی بوم است.

وی ادامه می‌دهد: محتوای نقاشی‌هایم در این نمایشگاه به وسوسه‌های پنهانی اختصاص دارد که انسان‌ها درگیرش هستند. نقاش گمان می‌کند که حتی نفس کشیدن هم وسوسه‌ای برای زیستن است. همین تپش قلب هم وسوسه‌ای پنهان است که باعث حرکت انسان و جریانی است که ما آن را زندگی می‌نامیم.

ایرانی‌زاد می‌گوید: موضوع دیگری وجود دارد که براساس آن الزاما آگاهی باعث دانایی نمی‌شود. چه بسا بسیاری از آگاهی‌ها خودشان موانع بزرگی برای دانایی هستند. چند تابلو از آثارم در این نمایشگاه، همین موضوع را دنبال می‌کنند. وقتی پنجره‌ای باز می‌شود، این پنجره الزاما به سمت آگاهی نمی‌رود و شاید این پنجره اشتباهی باز شده است.

این نقاش تاکید می‌کند: این موضوع اختصاصا یافته‌ی نقاش نیست و این موضوع بارها تجربه شده است. برخی از تابلوها به این موضوع می‌پردازند که انسان گاهی کاری با خودش می‌کند که راه دانایی را برای خودش می‌بندد؛ هر زیستی الزاما ارزش زیستن ندارد و هر پنجره الزاما دانایی نمی‌آورد.

شاهرخ ایرانی‌زاد لیسانس عمران، فوق لیسانس معماری و متولد 1355 است. او از کودکی به نقاشی علاقه داشته و سال‌ها است که نقاشی می‌کشد. نمایشگاه نقاشی «وسوسه‌های پنهان»‌ دومین نمایشگاه ایرانی‌زاد است. او در سال 1398 نخستین نمایشگاه از نقاشی‌هایش را با عنوان «زخم‌های دوست داشتنی من» برگزار کرد.
نمایشگاه وسوسه‌های پنهان از هفتم آبان کار خود را آغاز کرده و تا چهاردهم آبان 1400 ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان به هنر نقاشی می‌توانند هر روز(به جز شنبه‌ها) از ساعت 16 تا 20 به خانه فرهنگ و هنر معیار در تهران، خیابان شریعتی بالاتر از پل صدر، جنب کوچه‌ی هدایت، پلاک 1736 مراجعه کنند.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir