سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 27475
تاریخ انتشار : 1400/08/20 12:51

نقاشی‌های هیرو شیخ‌الاسلامی در آرت سنتر



مجموعه نقاشی‌های هیرو شیخ‌الاسلامی با عنوان «نوای زروان» در آرت سنتر روی دیوار می‌روند.

 

به گزارش تجسمی‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی آرت سنتر، هیرو شیخ‌الاسلامی هنرمند معاصر کشورمان، تازه‌ترین نقاشی‌های خود را با نگاهی به موسیقیِ منطقه کردستان کشیده است.

این نقاشی‌ها نگاه متفاوتی به موسیقی، سازها، نوازندگان و خنیاگران موسیقی کردستان دارند و در آرت‌سنتر به نمایش درمی‌آیند.

هیرو شیخ‌الاسلامی درباره شکل‌گیری مجموعه‌ی «نوای زروان» گفت: شکل‌گیری این مجموعه از سال 1398 آغاز شد. در این مدت سه سال حدود 30 تابلو نقاشی کشیدم که در نمایشگاهِ پیش رو 15 تابلو از همین مجموعه روی دیوار قرار می‌گیرد.

او درباره تاثیر موسیقی بر نقاشی‌هایش تاکید کرد: من در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که موسیقی در آن جریان دارد. خواهرم یکی از هنرمندان خوب موسیقی ایران است و گروه «ژیوار» را سرپرستی می‌کند.

این نقاش گفت: از کودکی در میانِ دور هم نشینی‌ها و هم نوازی‌های موسیقی بودم و از همان‌جا عشق به موسیقی در وجودم شکل گرفت. اگر نقاش نمی‌شدم حتما موسیقی را دنبال می‌کردم. به خاطر علاقه شدیدی که به موسیقی دارم، سعی کردم که در این پروژه، موسیقی را به زبان نقاشی به تصویر بکشم و از این طریق ساز خودم را بزنم.

وی ادامه داد: اگر موسیقی نباشد گویی نقاشیِ من به دنیا نمی‌آید و موسیقی تکمیل کننده نقاشی‌های من است.

هیرو شیخ الاسلامی متولد 1361 در سنندج و لیسانس معماری است. نقاشی را به صورت تجربی کار کرده و تا کنون چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی داشته است. نمایشگاه نقاشی در گالری ملک شاهی سال 1390، گالری هنر اربیل کردستان عراق 1391، گالری ثالث 1395 و شرکت در 31 نمایشگاه گروهی ایران از جمله فعالیت‌های داخلیِ‌ این نقاش بوده است.

نمایشگاه گروهی هنرمندان معاصر ایران در لیسبون پرتقال، پروژه مشترک آرت دام - پنج زن نقاش ایران و سوئد، نمایشگاه گروهی میتریا گالری هلند، آرت اکسپو دانژه در آلمان و نمایشگاه گروهی یونسکو در روسیه فعالیت‌های خارجیِ هیرو شیخ‌الاسلامی به حساب می‌آیند.

آیین افتتاحیه نمایشگاه «زروان» جمعه 21 آبان 1400 از ساعت 16 تا 21 برگزار می‌شود. نمایشگاه نقاشی‌های هیرو شیخ‌الاسلامی از 21 آبان تا 2 آذر در آرت سنتر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به نقاشی می‌توانند هر روز از ساعت 11 تا 21 به باغ انجمن خوشنویسان، بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی – آرت‌سنتر مراجعه کنند.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir