سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 27480
تاریخ انتشار : 1400/08/25 13:24

«شماره هفت» روتکو رکورد دار ساتبیز



در حراجی ساتبیز، یکی از تابلوهای نقاشی روتکو، نقاش مشهور آثار انتزاعی، به یکی از گران‌ترین آثار این هنرمند تبدیل شد.

به گزارش تجسمی آنلاین از رویترز، همچنین تابلو نقاشی «بدون عنوان» متعلق به سال ۲۰۰۷ که توسط سای تومبلی، هنرمند آمریکایی خلق شده است و گل‌های سرخ انتزاعی را به تصویر می‌کشد، به قیمت ۵۸.۹ میلیون دلار فروخته شد.

در حراجی روز دوشنبه ساتبیز در نیویورک، یکی از تابلوهای نقاشی مارک روتکو، نقاش مطرح  اکسپرسیونیست انتزاعی به قیمت ۸۲.۵ میلیون دلار فروخته شد تا این اثر به دومین اثر گران این هنرمند تبدیل شود.

این تابلو نقاشی که «شماره هفت» نام دارد و ۲۴۱ سانتی‌متر ارتفاع، در سال ۱۹۵۱ خلق شده است و سه بخش صورتی، زرد، نارنجی تشکیل شده است. انتظار می‌رفت این اثر هنری به قیمت ۷۰ الی ۹۰ میلیون دلار به فروش برسد. این نقاشی در حراجی روز دوشنبه برای نخستین‌بار به مزایده گذاشته شد.

رکورد فروش آثار روتکو، در سال ۲۰۱۲ و با فروش تابلو نقاشی «نارنجی، قرمز و زرد» به قیمت ۸۶.۹ میلیون دلار در حراجی کریستیز نیویورک شکسته شد.

تابلو نقاشی «شماره هفت»، فقط یکی از آثاری بود که از هنرمندان برجسته جهان و از مجموعه آثار هنری مکلو، در این حراجی ارائه شد.

از دیگر آثاری که روز دوشنبه به فروش رسیدند، به مجسمه «بینی» متعلق به سال ۱۹۴۷ می‌توان اشاره کرد که توسط آلبرتو جاکومتی، گران‌ترین مجسمه‌ساز جهان خلق شده است. این مجسمه به قیمت ۷۸.۴ میلیون دلار فروخته شد. رکورد گران‌ترین مجسمه جهان در سال ۲۰۱۵ با به فروش رسیدن یکی از مجسمه‌های جاکومتی، به قیمت ۱۴۱.۳ میلیون دلار شکسته شد.

ساتبیز
 

در حراجی ساتبیز، گل‌های سرخ، به قیمت ۵۸.۹ میلیون دلار فروخته شد

تابلویی از سای تومبلی، که گل‌های سرخ را به تصویر کشیده، ۵۸.۹ میلیون دلار فروخته شد

در این حراجی همچنین یکی از آثار هنری اندی وارهول، هنرمند نامدار آمریکایی به نام «۹ مونرو»  که در سال ۱۹۶۲ و برای یادبود مرلین مونرو خلق شده است، به قیمت ۴۸.۵ میلیون دلار به فروش رسید. یکی دیگر از آثار این هنرمند به نام «شانزده جکیز» که برای یادبود ژاکلین کندی، همسر رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا خلق شده است به قیمت ۳۳.۹ میلیون دلار فروخته شد.

همچنین تابلو نقاشی «شماره ۱۷، سال ۱۹۵۱» اثر جسکون پولاک، رکورد جدیدی برای آثار این هنرمند مشهور آمریکایی به ثبت رساند و به قیمت ۶۱.۲ میلیون دلار به فروش رسید.

همچنین تابلو نقاشی «بدون عنوان» متعلق به سال ۲۰۰۷ که توسط سای تومبلی، هنرمند آمریکایی خلق شده است و گل‌های صد تومانی سرخ انتزاعی را به تصویر می‌کشد به قیمت ۵۸.۹ میلیون دلار فروخته شد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir