سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 28486
تاریخ انتشار : 1400/08/30 14:06

معدوم کردن قالب های مجسمه های هیچ و پرسپولیس پرویز تناولی



قالب های مجسمه های هیچ و دیوار (پرسپولیس) پرویز تناولی در حضور شماری از گالری دارها و مجموعه دارها و دوستداران ایشان معدوم شد.

به گزارش تجسمی آنلاین، قالب های مجسمه های هیچ و دیوار (پرسپولیس) پرویز تناولی در حضور شماری از گالری دارها و مجموعه دارها و دوستداران ایشان معدوم شد.

معدوم کردن قالب های یک مجسمه، نوعی اطمینان بخشی به خریداران آن مجسمه است که خیالشان راحت باشد نسخه دیگری از آن مجسمه ای که خریداری کرده اند در هیچ کجای دنیا تا ابد تکثیر نخواهد شد .

تندیس تناولی، فرزند استاد تناولی و مدیر موزه ایشان توضیح داد که این رویدادی است که دو سال در دست برنامه ریزی داشته اند. به گفته ایشان معدوم کردن قالب های مجسمه اتفاقی است که تمام مجسمه سازان دنیا انجام می دهند و طی آن وقتی ادیشن های آثار پر می شود قالب آن را می شکنند تا پس از آن، دیگر نسخه تازه ای از اثر ساخته نشود. استاد تناولی پارسال، قالب های شماری از مجسمه های خود را که عموما مجسمه بزرگ از جنس برنز بودند، در کانادا معدوم کردند و امروز هم شماری دیگر از قالب های مجسمه های ایشان تخریب شد . در این رویداد، دو نفر در حالی که پتک در دست داشتند وارد استخر منزل استاد شدند و اقدام به شکستن قالب هایی کردند که از قبل، درون این مکان قرار داده شده بود.

کارگران در ابتدا اقدام به معدوم کردن قالب های مجسمه های "هیچ  فایبرگلاس" کردند و پس از اتمام تخریب این قالب ها، سراغ قالب های مجسمه های "غشاق تک نسخه برنزی"، "صندلی های کوچک برنزی"، "شیرهای سرامیک" و مجسمه های مشهور "پرسپولیس" رفتند . در بخشی از این رویداد شماری از مجموعه داران و گالری داران حاضر، با استقرار در لبه استخر، اقدام به مشارکت در معدوم کردن قالب های مجسمه مشهور پرسپولیس کردند که این حرکت با استقبال حاضران همراه شد.

 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir