سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 28514
تاریخ انتشار : 1400/09/16 08:52

«مرد غمگین»؛ پرتره بوتیچلی از حضرت مسیح(ع) سه روز در ساثبیز دوبی به نمایش درمی‌آید



یکی از نادرترین آثار ساندرو بوتیچلی، استاد نقاش ایتالیایی سه روز در حراج‌خانه ساثبیز دوبی به نمایش درمی‌آید و سپس برای فروش به نیویورک می‌رود.

به گزارش تجسمی آنلاین،  «مرد غمگین» که از نمادین‌ترین و ارزشمندترین آثار کارنامه بوتیچلی است، چهره حضرت عیسی مسیح(ع) را در غمگین‌ترین حالت ممکن به تصویر کشیده است. این تابلو که حدود ۵۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد، از کارهای مهم استاد نقاش دوره رنسانس ایتالیا و اروپاست و ارزش پایه آن حدود ۴۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

«مرد غمگین» که گمان می‌رود از آخرین کارهای مانده بوتیچلی در دست مجموعه‌داران خصوصی باشد، هفته آینده روزهای ۱۲ تا ۱۴ دسامبر در ساثبیز دوبی روی دیوار می‌رود. این تابلو پیش‌تر در سال‌های ۱۸۱۴ تا ۱۸۷۹ در گنجینه آدلاید کمبل سارتوریس، خواننده نامدار انگلیسی اپرا بود و به نواده دختری‌اش رسید. این نقاشی در ۱۹۶۳ در یک حراجی به بهای ۲۸ هزار دلار فروش رفت.

پس از آن بود که «مرد غمگین» در گنجینه مجموعه‌دار خصوصی ماند و هرگز به نمایش عمومی درنیامد. تا اینکه موزه اشتادل در فرانکفورت نمایشگاهی بزرگ از آثار بوتیچلی برپا کرد و این تابلو را در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ به نمایش گذاشت. «مرد غمگین» پس از دوبی به نیویورک منتقل می‌شود تا در حراج هفته استادان ساثبیز در ژانویه ۲۰۲۲ چکش بخورد. بهای پایه نقاشی ۴۰ میلیون دلار است.

در حراج هفته استادان سال گذشته در ساثبیز نیویورک تابلو «مرد جوان با مدالی در دست» به نمایش درآمد و به قیمت رکوردشکن ۹۲ میلیون دلار چکش خورد و فروش رفت. این نقاشی که پیش از آن در دوبی هم به نمایش درآمده بود، از گران‌ترین آثار پرتره تاریخ مربوط به استادان قدیمی است.

کلید واژگان
نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir