سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31673
تاریخ انتشار : 1400/12/09 12:22
در نمایشگاهی مزامیر چه گذشت

باغ عدن، نمایشگاهی برای نمایش فضای زیبای رنگی



فیروزه بختیاری در نمایش پیدایش این حجم از زیبایی، نیم نگاهی هم به پژمردگی و از بین رفتن دارد که یادآور مکمل‌های بصری چه در تاریخ و چه در هنر می‌شود.

تجسمی‌آنلاین: شروین‌کندری: مزامیر عنوان نمایشگاهی‌است از هنرمند فیرزه بختیاری که گامی فراتر از طبیعت را به‌نمایش در می‌آورد. آنگاه‌که مخاطب با چنین آثاری مواجه می‌‌شود گویی باغ‌عدن در مقابل چشمانش ظاهر می‌گردد. در وهله نخست آنچه مخاطب از آثار درک می‌کند زیبایی در ترکیب بندی و فضایی ناگفتنی‌است، این به آن معنااست‌که هنرمند به نحوی از ایده تا اجرا پیش‌می‌رود تا مخاطب در فضای بی وزنی و معلق موجود در طبیعت رها ماند.

فیروزه+بختیاری
 

 بی وزنی پیش‌آمده در آثار صحبت از بودن و نبودن، پیدا و ناپیدا، پنهان و نهان به میان می‌آورد. در آثار خانم بختیاری هر اِلمان دارای نقشی گفتنی و ناگفتنی است. پیرو صحبت بی وزنی عناصر بصری ورنگ‌ها نیز هرکدام از شخصیت مجزایی برخوردار هستند که همانند تکه‌های پازل تکمیل کننده‌ی یکدیگر بوده‌اند. آنچه قابل ذکر است هنرمند در نمایش پیدایش این حجم از زیبایی، نیم نگاهی هم به پژمردگی و از بین رفتن دارد که یادآور مکمل‌های بصری چه در تاریخ و چه در هنر می‌شود. برای مثال می‌توان به صلح و جنگ، زیبایی و زشتی، یین و یانگ، سیاهی و سفیدی اشاره‌کرد، تمام این متضادها در مقدار مناسب مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند و اگر غیر از آن باشد چرخه‌ی حیات به‌هم خواهدخورد.

فیروزه+بختیاری
 

در استیتمنت نمایشگاه‌آمده‌است: آنچه مرا در سودای نقاشی پیش می‌برد تعمق در خصلت‌های پایدار طبیعت است. همچنان که در مقام مشاهده می‌توانم مزامیر آشنای آن‌را بشنوم. چگالی و گسست باغی را درک می‌کنم که در عمق پیوستگی دارد و در سطح مضمحل می‌گردد. شهود که نه! اما تامل در طبیعت مرا وا می‌دارد که خویشتن را با آنچه دریافت می‌کنم همسان کنم و از آن ادراکی قابل مشاهده سازم.

فیروزه+بختیاری
 

باتوجه به استیتمنت و عنوان نمایشگاه که مزامیر نام دارد، بدون هیچ وقفه‌ایی ذهن مخاطب به سمت و سوی صداها و سرودهای شنیده‌شده در دل طبیعت می‌رود. در این مجموعه به صورت قطع به عناصر پرداخت نشده‌است، با این حال هنگامی‌ که مخاطب از آثار به نمایش در آمده فاصله می‌گیرد متوجه زیرساخت‌های رنگی و بصری می‌شود که کاملا نمادگرایانه و چالش برانگیز است، به معنای کلی‌تر مخاطب در مواردی با حیوانات و پرندگان و گاهی با یک فضای اُمانیستی مواجه می‌شود. همه‌ی این‌ها با تلفیق ضرب قلم‌های رنگی هنرمند توهمی از فضای بودن در طبیعت یا بهشت برین را به نمایش در می‌آورد.

فیروزه+بختیاری


آثار در این مجموعه به روش آکرولیک روی بوم اجرا شده‌است‌که خود این ابزار اجرایی کمک شایانی به درک بیشتر حالت مقدس و رقصان موجود در طبیعت می‌کند.


نمایشگاه انفرادی مزامیر در گالری سهراب به آدرس: خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره142، طبقه پایین کافه تبلیغات از تاریخ29 بهمن 1400 تا 10 اسفند 1400 برپا است.

نمایشگاه-آثار-فیروزه-بختیاری-در-گالری-سهراب

نمایشگاه آثار فیروزه بختیاری در گالری سهراب


نمایشگاه-آثار-فیروزه-بختیاری-در-گالری-سهراب

نمایشگاه آثار فیروزه بختیاری در گالری سهراب


نمایشگاه-آثار-فیروزه-بختیاری-در-گالری-سهراب

نمایشگاه آثار فیروزه بختیاری در گالری سهراب


نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir