سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31722
تاریخ انتشار : 1401/01/14 10:36

گرامیداشت پنجاهمین سالمرگ پیکاسو با برگزاری ۴۰ نمایشگاه



کشورهای فرانسه و اسپانیا، به مناسبت پنجاهمین سالمرگ پابلو پیکاسو، ۴۰ نمایشگاه و رویداد در سراسر اروپا و آمریکا برگزار می‌کنند که انتظار می‌رود مهمترین رویداد فرهنگی جهان در چند سال آینده باشد.

به گزارش تجسمی آنلاین از مجله آرت نیوز، سال آینده میلادی مصادف است با پنجاهمین سالمرگ پیکاسو، از همین رو فرانسه و اسپانیا با همکاری یکدیگر در تدارک نمایشگاهی بین‌المللی از میراث این هنرمند سرشناس هستند که در کشورهای اروپایی و آمریکا به نمایش درخواهد آمد.

این دو کشور اروپایی کمیسیونی از رهبران حوزه‌های فرهنگی برای مدیریت این رویداد که جشن ۲۰۲۳- ۱۹۷۳ پیکاسو (The Picasso ۱۹۷۳-۲۰۲۳ Celebration) نام دارد، تشکیل داده‌اند. سسیل دبری (Cécile Debray) رئیس موزه پیکاسو در پاریس در راس این کمیسیون قرار دارد و قرار است در همکاری با برنارد رویز پیکاسو، نوه پیکاسو، به این برنامه دولتی سروسامان دهد.

به استناد بیانیه‌ای که توسط وزارت فرهنگ فرانسه منتشر شده است، هدف از تشکیل این کمیسیون معرفی پیکاسو به عنوان هنرمندی است که تجسم اصول بنیادین اروپا بوده که از کشورهای دمکراتیک، مدافع حقوق بشر و آزادی بیان تشکیل شده است. 

در جریان جشن پیکاسو، چهل نمایشگاه و رویداد در موزه‌ها و موسسات هنری اروپا و آمریکای شمالی برگزار خواهد شد. هنوز جزئیاتی درباره نحوه تامین مالی این پروژه اعلام نشده است.

توافق برای برگزاری مراسم مشترک برای پیکاسو در جریان نشست اخیر فرانسه و اسپانیا حاصل شد که با هدف تقویت روابط دیپلماتیک میان این دو کشور همسایه برگزار می‌شود.  

سخنگویان وزارت‌خانه‌های امور خارجه و فرهنگ اسپانیا و فرانسه در یک بیانیه مشترک اعلام کردند پروژه پیکاسو یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی چند سال آینده در اروپا و جهان خواهد بود.

پابلو پیکاسو به عنوان نقاش، مجسمه‌ساز، طراح صحنه و متخصص چاپ دستی یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سده بیستم به حساب می‌آید که از پایه‌گذاران مکتب کوبیسم بود؛ هنرمندی که در تمام دوران زندگی خود دست از جست‌وجوگری و تجربه برنداشت و خالق اثرهای ماندگاری شد. این هنرمند پرکار و اثرگذار سده بیستم میلادی در هشتم آوریل ۱۹۷۳ میلادی در حالی که به اتفاق همسرش ژاکلین روک از دوستانش برای صرف شام پذیرایی می‌کرد بر اثر حمله قلبی درگذشت.

کلید واژگان
نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir