سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31728
تاریخ انتشار : 1401/01/16 08:17

جشنواره مد و لباس فجر صاحب رنگ شد؛ سبز ایرانی



کارگروه مد و لباس کشور امسال مقارن با سال نو شمسی رنگ جشنواره فجر ۱۴۰۱ در یازدهمین گام این رویداد را «رنگ سبز ایرانی؛ هم آرایی امید و پویایی» معرفی کرد.

به گزارش تجسمی آنلاین، جشنواره بین المللی مد و لباس فجر بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در عرصه مد و لباس کشور است. این جشنواره رویدادی فراگیر در حوزه هنر- صنعت مد و لباس است که در راستای تحقق مفاد ماده۳ قانون ساماندهی مد و لباس کشور مصوب ۱۲ دی ماه ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی هرساله به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مد و لباس، شناسایی، تبیین و تثبیت چارچوب‌ها و استانداردهای کیفی گونه‌های مد و لباس، اعتلای هنر- صنعت مد و لباس و ارتقای سلیقه و فرهنگ مد ایرانی در جامعه، صیانت از حقوق و ارج نهادن به کوشش‌های طراحان، فعالان، پیشکسوتان و دست‌اندرکاران هنر- صنعت مد و لباس، توسعه روابط بین‌المللی و منطقه­ای از طریق گفتمان فرهنگی- هنری و آشنایی طراحان و فعالان مد و لباس ایرانی و غیر ایرانی با دستاوردها و ویژگی‌های متقابل، نیل به ارزش‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران در حوزه مد و لباس، آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی در خصوص ظرفیت‌ها و مزیت‌های رقابتی عرصه مد و لباس، ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش و تجربیات بومی در هنر- صنعت مد و لباس، ایجاد انگیزه، روحیه نشاط، شوق آفرینش گری و کار جمعی برای ظهور استعدادها، رونق اقتصادی و کمک به رشد و توسعه صنایع خلاق در حوزه هنر- صنعت مد و لباس و ارایه الگویی استاندارد برای برپایی شایسته جشنواره‌های مد و لباس در سطح ملی و بین المللی از جمله اهداف برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در چشم انداز تعریفی آن اعلام شده است.

تاکنون ۱۰ دوره این رویداد در کشور برگزار شده است. کارگروه مد و لباس کشور امسال مقارن با سال نو شمسی رنگ جشنواره فجر ۱۴۰۱ در یازدهمین گام این رویداد را «رنگ سبز ایرانی؛ هم آرایی امید و پویایی» معرفی کرد.

دکتر سید مجید امامی رییس این کارگروه به خبرنگار ایرنا گفت: رنگ سبز در فرهنگ ایرانی رنگی محبوب به شمار می رود و سمبل طبیعت، بهشت، تقدس و پرهیزگاری و دارای هویت ملی است. «سبز ایرانی» یا «سبز پرشین» یکی از ۹ رنگی است که دنیا آن را به نام ایران می شناسد.

وی افزود: این رنگ در طیف رنگ سبز قرار دارد و تلفیقی از رنگ سبز تیره و خاکستری و بیانگر جذابیت و ثبات در کنار امید و شادابی است تا یادآور حال خوب و احساس آرامش باشد و طراحان مد و لباس نیز متناسب با رنگ اعلام شده بتوانند با یکپارچگی بیشتری طرح های خود را ارائه نمایند.

امامی خاطرنشان کرد: انتخاب رنگ سال برای یازدهمین جشنواره فجر اقدام تازه ای است که از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اتفاق افتاده و نمادی از تغییراتی است که در جشنواره آتی پیش رو قرار خواهد گرفت.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir