سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31775
تاریخ انتشار : 1401/02/25 07:53

جشن بزرگداشت ۹۲ سالگی نقاش بهشت در سعدآباد برگزار شد



آیین نود و دومین سالروز تولد استاد حسین محجوبی، نقاش و معمار و هنرمند نامدار و برجسته ایران روز جمعه ۲۳ اردیبهشت در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد.

به گزارش تجسمی آنلاین، در این برنامه که با نمایش آثار استاد محجوبی در موزه هنرهای زیبای سعدآباد همراه بود، سعید اوحدی (معاون وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی) و عباس عراقچی (دبیر شورای روابط خارجی ایران) در کنار جمعی از هنرمندان و چهره‌های سیاسی و فرهنگی حضور داشتند.

اوحدی در این مراسم آثار استاد محجوبی را نماد مقاومت و صلح و برگرفته از اندیشه پاک او دانست و گفت: «این برنامه به پاس قدرشناسی از بیش از ۶۰ سال خدمات و زحمات این استاد گرانقدر تدارک دیده شده و آثاری برای تمدن ایران و نسل‌های آینده به یادگار گذاشتند.»

عباس عراقچی دیگر سخنران این برنامه بود که با تاکید بر قدر دانستن داشته‌ها در زمان حیات افزود: «من متخصص هنر و نقاشی نیستم ولی به عنوان یک علاقه‌مند هنر عنصر صلح را در همه آثار استاد محجوبی پررنگ می‌بینم. ایشان در هیچ‌یک از آثار خود طبیعت را سرکش به تصویر نکشیده و صلح و هماهنگی بین همه اجزا برقرار است.»

طراحی و ساختن بوستان ساعی و نظارت بر اجرای بوستان‌های لاله، نیاوران، جمشیدیه، لاله، خزانه و شفق، برگزاری بیش از ۱۰۰ نمایشگاه نقاشی انفرادی و گروهی از فعالیت‌های استاد محجوبی در بیش از هفت دهه گذشته است؛ هنرمندی که او را «نقاش بهشت» می‌خوانند و می‌شناسند.

یدالله کابلی، استاد برجسته خوشنویسی هم در سخنانی کوتاه گفت: «در دنیای هنر نوآوری فردی و مولفه‌های شخصی رمز ماندگاری است و استاد محجوبی این رمز را دارد. کارهای ایشان مقدس است و هیچ‌یک از این بیش از هزار اثر شبیه هم نیست و در کمال هنر به تصویر کشیده شده‌اند.»

در پایان مراسم لوح تقدیرپاسداشت یک عمر فعالیت و خلق آثار و ایده‌های نو به نمایندگی از سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به استاد حسین محجوبی تقدیم شد. سفرای روسیه، ایتالیا، کره جنوبی، اوکراین، رومانی ژاپن و... از دیگر مهمانان مراسم بودند.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir