سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31788
تاریخ انتشار : 1401/03/03 08:40

نقاشی خط اشلامینگر پس از ۱۵ سال به مجموعه نیاوران اهدا شد



گروهی از علاقه‌مندان به آثار هنری اثر نقاشی‌خط هنرمند آلمانی را به مجموعه نیاوران اهدا کردند.

به گزارش تجسمی آنلاین ، همزمان با پنجمین روز از هفته میراث‌فرهنگی، اثر نقاشی‌خط با عنوان «این نیز بگذرد» از هنرمند آلمانی کارل اشلامینگر پس از ۱۵ سال نگهداری توسط گروهی از علاقه‌مندان به آثار هنری، به مجموعه نیاوران اهدا شد تا جانی دوباره به آن بخشیده شود.

مریم جلالی (مدیر این مجموعه) در حاشیه مراسم امضای صلح‌نامه این اثر که با حضور گروه اهدا‌کننده همراه بود، گفت: «تمام تلاش ما در مجموعه نیاوران حفظ این اثر ارزشمند به‌عنوان یک میراث و داشته فرهنگی برای نسل‌های آتی است.»

هنرمند آلمانی کارل اشلامینگر عاشق فرهنگ و عرفان ایران بود و با خط و خوشنویسی ایرانی الفت داشت.

او همچنین در زمینه‌های مختلف مجسمه‌سازی، طراحی، گرافیک، معماری و نقاشی نیز فعالیت می کرد و از سال ۱۳۴۷ به مدت ۱۰ سال در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مدرس دانشگاه بود و شاگردان بسیاری از جمله مصطفی دشتی و محمد احصایی را پرورش داد.

نقاشی‌خط اهدا شده به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با عنوان «این نیز بگذرد» با قدمتی قریب به ۷۰ سال، یکی از آثار خط نقاشی در ابعاد بزرگ این هنرمند است که شامل ۲۸۸ قطعه قاب چوبی بر روی پوست بز است و قرار است پس از انجام عملیات حفاظت و مرمت توسط تیم متخصص مرمتی در مجموعه نیاوران، در فضای مناسب در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

اهدا کنندگان اثر ارزشمند "این نیز بگذرد" مسعود کازری، بهروز عطایی فرد، محمد تقی عرفان پور و مهدی فخری زاده هدف از اهدای این اثر را حفاظت و نگهداری از آن در فضای مناسب و مطلوب عنوان کردند.

یک اثر حجمی انتزاعی نیز از این هنرمند در ایوان جنوبی کاخ موزه اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران وجود دارد و در حال حاضر در معرض نمایش قرار دارد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir