سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31803
تاریخ انتشار : 1401/03/16 16:31

داستان یک شاهکار هنری که با چند ساندویچ مبادله شد!



تابلویی که بیش از دو دهه پیش با چند ساندویچ مبادله شده بود، امسال به قیمت ۲۷۰ هزار دلار به فروش رسید.

به گزارش تجسمی آنلاین از مُدرن مت (Modern Met)، برای خوردن غذای موردعلاقه‌تان حاضرید چه بهایی بپردازید؟ در دهه ۱۹۷۰ میلادی صاحبان یک رستوران خانوادگی در آنتاریوی کانادا که غذای خانگی خود را با کالا مبادله می‌کردند، بدون این که بدانند یک اثر هنری گرانقیمت و کمیاب از ماد لوییس، هنرمند کانادایی، را در ازای چند ساندویچ پنیر کبابی صاحب شدند. این تابلو امروزه بیش از ۲۷۰ هزار دلار قیمت دارد.

آیرین و تونی دوما این نقاشی را از یک نقاش انگلیسی به نام جان کینیر گرفتند که علاقه عجیبی به ساندویچ پنیر کبابی داشت، به ویژه ساندویچ‌هایی که خانواده دوما با پنیر چدار پنج ساله و نان تازه درست می‌کردند. کینیر پیشنهاد داد در ازای خرید چند ساندویچ به جای پول آثار هنری به صاحبان رستوران پرداخت کند.

آیرین با اشاره به مجموعه عجیب و غریب نقاشی‌هایی که کینیر به همراه داشت، می‌گوید: مدتی در سکوت همانجا نشستم. هیچوقت چنین آثار هنری‌ای ندیده بودم. اول فکر کردم دارند سرم کلاه می‌گذارند. آنقدر سبک نقاشی‌ها کودکانه بود که فکر کردم برخی تابلوها کار یک کودک هستند.

داستان یک شاهکار هنری که با چند ساندویچ مبادله شد!
 آیرین پس از آن که به آثار لوییس نگاهی انداخت جذب یک اثر به نام کامیون سیاه (Black Truck) شد

اما کینیر به آیرین توضیح داده بود این نقاشی‌ها کاری از یک هنرمند تهیدست به نام ماد لوئیس است که در نبود لوازم مناسب نقاشی این آثار هنری را با هر چیز که در دسترسش بوده خلق کرده است، از تکه‌های چوب گرفته تا رنگ باقیمانده از آنچه ماهیگیران برای رنگ کردن قایق‌هایشان استفاده می‌کردند.

آیرین پس از آن که به آثار لوییس نگاهی انداخت، جذب یک اثر به نام کامیون سیاه (Black Truck) شد و از آنجایی که آن زمان باردار بود این تابلو را در اتاق پسرش آویزان کرد. این تابلو سالها در همان اتاق باقی ماند تا این که خانواده دوما امسال تصمیم به حراج آن گرفتند.

این تابلو ماه مه امسال (اردیبهشت- خرداد ۱۴۰۱) در حراجی میلر اند میلر آکشنز به قیمت ۲۷۳ هزار و ۴۳۲ دلار به فروش رسید.  

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir