سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31816
تاریخ انتشار : 1401/03/23 11:32

چوب‌های آب آورده به اثر هنری تبدیل شدند



دومین مهرواره و نمایشگاه گروهی «آب و آیینه» با عنوان «هنر کار با چوب‌های آب آورده» (Driftwood) در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار می‌شود.

به گزارش تجسمی آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون دومین نمایشگاه «آب‌وآیینه؛ هنر کار با چوب‌های آب آورده» حاصل علاقه، تجربه و کار گروهی مربیان و کارشناسان خلاق کانون استان اردبیل است.

اولین نمایشگاه «آب و آیینه» در سال ۱۳۹۸ برگزار شد و دومین دوره این رویداد هنری بعد از دوران کرونا برپا می‌شود.

در دومین نمایشگاه، مربیان کانون استان اردبیل با جمع‌آوری چوب‌ها از سواحل دریای خزر، ۱۶۵ اثر را به‌صورت برجسته و نیمه‌برجسته با تکنیک‌ها و روش‌های مختلف خلق کردند که بعد از داوری پایانی، ۷۸ اثر امکان حضور در این نمایشگاه را پیدا کردند. خلق این آثار هنری با مساعدت معاونت فرهنگی و مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سرانجام رسیده است.

بسیاری از مربیان کانون اردبیل اعم از پاره‌وقت و تمام‌وقت در فرایند اجرای این نمایشگاه، مشارکت فعال داشته و در محدوده زمانی شش ماهه، در سال ۱۴۰۰ با ویژگی‌های زیست‌محیطی این آثار را خلق کردند.

مهرواره و نمایشگاه گروهی «آب و آیینه» (کار با چوب‌های آب آورده) از روز ۲۵ خرداد تا ۱ تیر ۱۴۰۱، هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران دایر است.

چوب‌های آب آورده یا به‌اصطلاح (Driftwood) به چوب‌هایی اطلاق می‌شود که به دلایل مختلف مانند جاری شدن سیل، وزش باد شدید یا سایر رخدادهای طبیعی وارد سیستم دریا یا اقیانوس می‌شوند. این چوب‌ها از بقایای ریشه، شاخه و ساقه‌ درختان و مواردی ازاین‌دست است که رنگ و فرم خاصی به خود می‌گیرند و به همین دلیل وسیله مناسبی برای انجام دادن کارهای خلاقانه‌ هنری است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir