سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31820
تاریخ انتشار : 1401/03/28 12:25
سه شنبه ۳۱ خرداد برپا می شود

نمایشگاه مینی مالیسم و کانسپچوال آرت در موزه هنرهای معاصر تهران



نمایشگاه مینی مالیسم و کانسپچوال آرت، بخشی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران،سه شنبه ۳۱ خردادماه افتتاح می شود.

به گزارش تجسمی آنلاین از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاه مینی مالیسم(کمینه گرایی) و کانسپچوال آرت (هنر مفهومی) با ارائه بیش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه  به کیوریتوری بهرنگ صمدزادگان افتتاح می شود و از روز اول تیرماه علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کنند.
نمایشگاه پیش رو به مرور دو جریان سرنوشت ساز در تاریخ هنر یعنی مینی‌مالیسم (کمینه‌گرایی) و هنر کانسپچوال‌ (هنر مفهومی) و تاثیرات و مشتقات آن‌ها می پردازد. دو جریانی که در اواسط قرن بیستم مسیر جدید و بی سابقه‌ای رادر تاریخ هنرهای تجسمی پایه گذاشتند و تعاریف مرسوم در باره اثر هنری به‌ عنوان شیء زیباشناسانه را دچار تغییر کردند، میراثی که بعد از دوران اوج این دو جریان در سیر تاریخ هنر برجا ماند. این نمایشگاه به معرفی و بررسی نمونه‌هایی از این جریانات هنری، زمینه‌ها، مقدمات و همچنین میراث و تاثیراتشان می‌پردازد.
نمایشگاه مینی مالیسم و کانسپچوال آرت، تلاش دارد بخشی از گنجینه ارزشمند موزه هنرهای معاصر تهران را ارائه کند، که در میانه قرن بیستم میلادی تعریفی نوین از هنر را پیشنهاد داد که تا پیش از آن متصور نبود. اولویت بخشیدن به فکر و اندیشه به جای جلال و شکوه زیبایی شناختی مدرنیستی، دگرگونی های بزرگ در دنیای هنر پدید آورد و هنر را وارد ساحت هایی کرد که تعجب ها را برانگیخت.
در نمایشگاه مینی مالیسم و هنرمفهومی بیش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران از جمله، سل له ویت، جوزف کاسوت، جان بالدساری، اد راشا، یان دیبتس، دنیس اپنهایم، برنار وُنه، شوساکو آراکاورا، مارسل دوشان، گیلبرت و جرج، دانلد جاد، رابرت اسمیتسون، میکله زازا، برند و هیلا بکر، گرفان الک، ژاکلین وینزور، تری اتکینسون و مایکل بالدوین، بورلی پپر، پیتر استرویکن، من ری، میشل آنجلو پیستولتو، رابرت موریس، مارسل بروتهرس، میشل استوارت، راجر ولش، دن فلاوین، کیت سونیر، اد راینهارد، اگنس مارتین، دیتر روث، کریستو و ژان کلود، فرانک استلا، گوردون ماتاکلارک، دنیل اسپوئری، به نمایش گذاشته می شود.
نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir