سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31821
تاریخ انتشار : 1401/03/28 13:06
نمایشگاه گروهی ماندن در آرتیبیشن

هنر سفیر جریانات زندگی هنرمندانش شد



هر یک از آثار همچون فصلی از یک کتاب هنری و روانشناسی با بیننده خود به صورت ناخواسته یا خودخواسته ارتباط بصری برقرارمی‌کنند که به عبارتی سفیر سال‌های زندگی آن‌ها است.

تجسمی‌آنلاین: شروین کندری: نمایشگاه گروهی ماندن در گالری آرتیبیشن با دیدگاه‌های مختلف از چند هنرمند به ترتیب: امیرحسین‌بیانی، سیدمحمد مساوات، مهدی‌راحمی و علی‌گنجوی به کوشش علیرضا‌چلیپا گردآوری‌شده‌است. مخاطب به‌هنگام ورود در این مجموعه با آثاری مواجه می‌شود که هر یک از آن‌ها همچون فصلی از یک کتاب هنری و روانشناسی با بیننده خود به صورت ناخواسته یا خودخواسته ارتباط بصری برقرارمی‌کنند که به عبارتی سفیر سال‌های زندگی آن‌ها است و مخاطب در جریانات موجود در آثار با هنرمند همزادپنداری می‌کند.


 

در استیتمنت این نمایشگاه به قلم علیرضا چلیپا آمده‌است: پدیده‌ها، زاده و رشدیافته در بستر زمان خویش‌اند. آنچه‌که منعکس‌کننده و عامل رشد و انتقال پدیده‌های اجتماعی در جوامع است. فرهنگ اعم از ادبیات، نقاش، تئاتر و ... هستند. در مقطع زمانی معاصر نیاز به نگه‌داشت و ترویج حداقلی از فرهنگ اجتماعی و یا آنچه که از آن باقی مانده‌، به عقیده نگارنده ضروری‌است. چیزی‌که آیندگان به میراث از زبان و نوشتار و تصویر دریافت خواهند کرد در اکنون ما بسیار مهم‌تر از هر دوره‌ایی در گذشته به نظر می‌رسد، از این روی دیدگاه هنرمند به عنوان شاهد، تصویرگر و شکل‌دهنده جامعه‌اش منتقل می‌کند و یا برای زیستن تنها حفظ می‌کند.متضمن تداوم جوامع در طول زمان است، یعنی ریخت‌شناسی و ساختاراندیشی تصویری، شکلی از حیات اندیشه‌است، به‌شیوه‌ایی که گاهی می‌تواند از نوشتار در انتقال مفاهیم پیشی بگیرد و موقعیتی را که مد نظر بوده برای مخاطب تصویر کند. تصویر کردن موقعیت از مفهوم یکی از کالبدهای هنر معاصر است. هنرمندانی که در این مجموعه افتخار همکاری با این پروژه را به ما داده‌اند، به باورمان ار همین دغدغه‌مندی و استواری برخوردارند. نوع نگاه و شیوه‌ی کارکرد اجرایی‌ نقاشی‌های‌شان گویای این تمایز است.

گالری
 

همانطورکه در استیتمنت نمایشگاه علیرضا چلیپا به آن اشاره‌کرده‌است. یک ساختاراندیشی و وحدت خاصی بین کارها برقرار است‌که مخاطب را به عمق آثار حاضر در این مجموعه می‌کشاند و ذهن مخاطب درگیر پیدایش فکر اولیه و اجرای آن توسط هنرمند خواهد شد. در این بخش، مسئله روند اجرایی از ایده تا اجرا است که هنرمندان نمایشگاه ماندن برای به نمایش‌در آوردن آنچه در فکر خود داشته‌اند به‌ درستی از آن بهره‌گرفته‌اند.

گالری
 

یک نمایشگاه گروهی که فواید بسیاری از لحاظ بصری باخود به همراه دارد، مخاطب به هنگاه ورود با چرخه‌ایی متفاوت از دایره رنگ‌ها مواجه می‌شود که با درایت کیوریتور و گالری دار در نحوه چیدمان به ذهن ها استراحت می‌دهد تا اثر بعدی بخوبی درک شود. این روند چیدمان در سایز و رنگ‌های آثار به خوبی مشهود است، یعنی مخاطب اگر با فضای رنگی آثار امیرحسین بیانی یا خطوط هیجانی و سرشار از حرکت راحمی در آثار مواجه می‌شود در کنارش با آثار گنجوی به  آرامشی نامحدود و ابدی دعوت می‌شود که این خود سبب می‌شود ذهن مخاطب راحت‌تر پذیرای مطالب بصری مجموعه باشد، همچنین ناگفته‌نماند فضای مینیمال و آبستره موجود در آثار مساوات و جای قرارگیری آثار، همچنین رنگ‌های بکار برده‌شده در آن مخاطب را به دیدن دیگر آثار در این مجموعه سوق می‌دهد. در نمایشگاه گروهی ماندن به طور کلی مخاطب با یک آغاز، جریان زندگی و پایان مواجه می‌شود.

 

گالری
 

نمایشگاه گروهی ماندن از تاریخ 20 خرداد 1401 تا 29 خرداد1401 در گالری آرتیبیشن به آدرس: خیابان، گل‌نبی(غرب)، میدان احمدی روشن، خیابان ساسانی پور، کوچه‌قندی، شماره6 برگزاراست.

 

گالری
 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir