سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31843
تاریخ انتشار : 1401/04/21 11:42

رونمایی از ۱۲ اثر دیده‌نشده پرویز کلانتری به‌ صورت مالکیت مجازی



۱۲ اثر نقاشی دیده‌نشده از پرویز کلانتری در اختیار مجموعه‌دار خصوصی به‌ صورت NFT (مالکیت مجازی) عرضه می‌شود.

به گزارش تجسمی آنلاین، ۱۲ اثر از مجموعه نقاشی‌های تاکنون دیده نشده پرویز کلانتری، هنرمند نوگرای ایرانی به زودی در رویداد «آرتانیوم» معرفی و عرضه خواهد شد. این آثار که رقص‌های اقلیم‌های گوناگون ایران را به تصویر کشیده در فاصله سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ و با تکنیک آبرنگ خلق شده‌اند.

کلانتری در طول عمر حرفه‌ای خود همواره جنبه‌هایی از زندگی اجتماعی، بنیان‌های اعتقادی، فرهنگ عامیانه، معماری کویر و بافت‌های از دسته رفته را به تصویر کشید. نقاشی‌هایی که منابعی بی‌همتا برای مطالعه تاریخ اجتماعی و مشخصاً مردم‌شناسی به شمار ‌می‌روند. در نقاشی‌های او می‌توان زیست روستایی، امکانات زندگی روزمره، رویکرد‌های معنوی و اعتقادی و به‌طورکلی زندگی اجتماعی مردم را به گونه یک تاریخ مصور و نمادین به تماشا نشست.

«آرتانیوم» تنها NFT MARKET PLACE ایرانی که بر پایه Ethereum فعالیت دارد به‌زودی از رمزگذاری‌شده این آثار به‌صورت مالکیت مجازی (NFT) رونمایی می‌کند. خانه هنرمندان ایران میزبانی نخستین رویداد آرتانیوم را بر عهده دارد. آرتانیوم به نشانی https://artaniom.com پیش از امضای قرارداد با هنرمندان یا مجموعه‌داران نسبت به کارشناسی و تأیید اصالت مالکیت آثار اقدام می‌کند.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir