سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31850
تاریخ انتشار : 1401/05/01 11:12

عکاس ایرنا برنده جشنواره بین المللی عکس ورزشی ایران شد



احمد معینی‌جم عکاس پیشکسوت ایرنا با عکسی از بازی فوتبال ایران مقابل عراق که به صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر منجر شد، جایزه پنجمین جشنواره بین المللی عکس ورزشی ایران را از آن خود کرد.

به گزارش تجسمی آنلاین، احمد معینی‌جم در این رقابت موفق به دریافت جایزه پنجمین جشنواره بین المللی عکس ورزشی ایران شد. 

این عکس خوشحالی سامان قدوس بازیکن تیم ملی فوتبال ایران پس از صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دیدار مقابل عراق در استادیوم آزادی را نشان می دهد.

عکاس ایرنا برنده جشنواره بین المللی عکس ورزشی ایران شد
 عکس سامان قدوس برنده جایزه پنجمین جشنواره بین المللی عکس ورزشی ایران

در این عکس سامان قدوس میان زمین و هوا معلق است و پرچم جمهوری اسلامی در دستانش به صورت آیکونیک همچون بالی شده است که پرواز سامان قدوس را به صورت نمادین نشان می دهد.

تبحر عکاس با فشردن شاتر در لحظه قطعی عکاسانه سبب شده است این عکسِ اکشن ورزشی به لحظه ای سمبلیک بدل شود تا بتواند شوق پرواز یک ملت پس از صعود ایران به جام جهانی را نماینگی کند. قدرت تمثیلی این عکس را می توان از دلایلی برشمرد که داوران این رویداد را متقاعد به دادن این جایزه به این عکس کرده است. 

مجموعه عکس این رقابت، بهمن ۱۴۰۰ در بخش عکس خبرگزاری ایرنا منتشر شد.

احمد معینی جم فارغ التحصیل سینما با گرایش فیلمبرداری از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران است که  پوشش تصویری رویدادهای سیاسی، ورزشی، اجتماعی و حوادث درایران و بیش از بیست کشور جهان را در کارنامه خود دارد.

شرکت در بیش از ۱۵۰ مسابقه و نمایشگاه گروهی عکس در داخل و خارج از ایران در کنار جایزه ویژه FAPA  از نخستین مسابقه  بین المللی سالانه عکس هنگ کنگ، دریافت نشان طلا از هفتاد و چهارمین دوره جشنواره عکس آساهی شیمبون ژاپن، دریافت جایزه چهارمین دوره نشان عکس ورزشی مطبوعاتی ایران، نفر اول بخش خبری جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاری ها و دریافت لوح تقدیر از ۵ دوره جشن تصویرسال بخشی از افتخارات این عکاس پیشکسوت است.

مراسم اهدای جوایز جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران شب گذشته -جمعه ۳۱ تیرماه- در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir