سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31877
تاریخ انتشار : 1401/05/19 17:04

«خالی گسترده» ندا دایی غفاری در گالری والی به نمایش در می آید



«خالی گسترده» عنوان پنجمین نمایشگاه نقاشی انفرادی ندا دایی غفاری است که از 21 مرداد تا یکم شهریورماه در گالری والی برگزار می شود.

به گزارش تجسمی‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی گالری والی،ندا دایی غفاری گفت:من نقاشی را از 18 سالگی و از کلاس های آزاد شروع کردم و با این که در دانشگاه در رشته مدیریت تحصیل می کردم، با توجه به علاقه ام تصمیم گرفتم که با ادامه تحصیل در رشته نقاشی در مقطع کارشناسی ارشد، به صورت جدی و حرفه ای تمرکزم را بر روی نقاشی بگذارم.

او افزود:چون معتقدم ما انسان ها به این جهان می آیم و تنها ردی از ما به جا می ماند، از این رو سال هاست با این که نقاشی فیگوراتیو می کشم، اما در این نقاشی ها انسان حضور ندارند بلکه تنها رد به جا مانده از آن ها را بر روی بوم هایم به تصویر می کشم.

این هنرمند نقاش ادامه داد: در این مجموعه نیز 11 نقاشی که با تکنیک اکرولیک در ابعاد 100 در 120 خلق کرده ام به نمایش در می آید.

فرین بنکدار مدیر گالری والی نیز گفت:ندا دایی غفار از جمله هنرمندان حرفه ای و خوش آتیه است و در نقاشی هایش به خوبی موضوع جای خالی انسان پرداخته و از تکنیک خوبی برای خلق ایده هایش برخوردار است و به دلیل نوع نگاهش به نور، آرامش خاصی در آثارش موج می زند.

دایی غفاری در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است:«نمود دنیای واقعی در خلق اثر هنری پایه و اساس هنر فیگوراتیو است و زندگی روزمره بخشی از دنیای واقعیست . در طول زمان آنچه مردم در زندگی روزمره خود انجام می‌دهند به صورت خودکار اتفاق می افتد اعمال، افکار یا احساساتی که در زندگی فرد به طور معمول و روزانه جاریست بخشی عمده از زندگی روزمره و از ویژگی های محیط است.

یک سوم زندگی انسان  در خواب می گذرد .ردپاییست از نهفته ترین لحظات و احساسات انسانی .آبراهام مازلو یکی از خصیصه های بارز افراد شکوفا را تمایل به خلوت گزینی و تنهایی معرفی می‌کند ولی آنچه در اینجا مدنظر است احساس تنهایی است. احساس تنهایی غیر از تنهاییست و دارای تبعات منفی فراوانیست این حس، قدمتی برابر با حیات انسان دارد و گاه آن را  وجهی طبیعی از زندگی انسان و حاصل آگاهی او از غربت خود در جهان و مرگ محتوم او در نظر گرفته اند عزلت و انزوا از قوای روحی و فکری می کاهد و اگر مانند حبسی اجباری و متمادی باشد ، سخت ترین مکافات  و رنج آورترین عذاب هاست.  به عقیده هنری مور عقده انزوای ساده به صورت میل به بودن در مکان های کوچک، گرم و تاریک که امن و پرت باشد تجربه می شود.این مجموعه حاصل چندین سال مکاشفه و تلاش است.

والی
 

 

ندا دایى غفارى متولد١٣٦٤، فارغ التحصیل  کارشناسی ارشد نقاشى و عضوانجمن نقاشان ایران است. او تاکنون پنج نمایشگاه انفرادی در گالری والی و شنگرف برپا کرده است و آثارش در نمایشگاه ها و رویدادهای گروهى  در خط سفید، بلغارستان،صد اثر صد هنرمند، حراج ایتالیاSalerno ٢٠٢٠،رقابت بین المللى میلان٢٠٢٠، نمایشگاه بین المللى تابستانه لندن٢٠٢٠،نمایشگاه گروهى آبستره ٢٠٢٠،زمان هنر، خانه هنرمندان ایران و موزه قصر به نمایش درآمده است.

‎گالری والی همه روزه جز روزهای شنبه ها از ساعت 12 تا ساعت 20 میزبان علاقه مندان خواهد بود. گالری والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 واقع شده است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir