سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 31897
تاریخ انتشار : 1401/06/02 08:05

خبرنگاران رسانه‌های خارجی به موزه هنرهای معاصر رفتند



موزه هنرهای معاصر تهران دوشنبه ۳۱ مرداد ماه میزبان جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های خارجی بود که برای دیدار از نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» در محل موزه حاضر شده‌ بودند.

به گزارش تجسمی آنلاین، پیش از آغاز این بازدید، عبادرضا اسلامی کولایی (رئیس موزه هنرهای معاصر تهران) ضمن خوشامدگویی به خبرنگاران، در سخنانی گفت: «ما در موزه هنرهای معاصر تهران، حضور و همراهی رسانه‌ها را یک ضرورت می‌دانیم و برای آن اهمیت زیادی قائلیم. گاهی اوقات چالش‌ها و نگرانی‌هایی نزد افکار عمومی به وجود می‌آید که اگر نقش اصحاب رسانه نباشد، این چالش‌ها ادامه‌دار خواهند بود.»

خبرنگاران رسانه‌های خارجی به موزه هنرهای معاصر رفتند


در ادامه، بهرنگ صمدزادگان، کیوریتور نمایشگاه مینیمالیسم و کانسپچوال آرت به تشریح دلایل برپایی این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران پرداخت و در این‌ زمینه گفت: «من صرفا یک کیوریتور نیستم، بلکه هنرمند عرصه هنرهای تجسمی هستم. وظیفه هنرمند معاصر این است که نسبت به تغییر و تحولات پیرامون خود واکنش نشان دهد.»

صمدزادگان بیان کرد: «تصور من این بود که با برپایی این نمایشگاه، می‌توانیم به بازخوانی جریان‌های رادیکال هنری که در قرن بیستم پدید آمدند، بپردازیم. مینیمالیسم و کانسپچوال آرت، دو جریان رادیکال و چالش‌برانگیز قرن بیستم بودند که به عنوان واکنشی نقادانه در مقابل زیبایی‌شناسی غالب و هنر آوانگارد ظهور کردند و میراث این دو جریان، تا به امروز هم در هنر معاصر ما مشهود است.»
این محقق اضافه کرد: «این نمایشگاه مشتمل بر ۱۳۱ اثر است که در این میان، ۳۸ اثر برای نخستین بار به نمایش درآمده‌اند. همچنین در میان آثار، تقریبا ۲۰ تا ۲۲ اثر نیز وجود دارند که پیش از این به نمایش درآمده‌ بودند اما نحوه ارائه و چیدمان آنها نادرست بود. این نخستین بار است که این آثار، به شکلی صحیح و مبتنی بر ایده و تئوری خالقان هنرمندشان به نمایش در می‌آیند.»
 

خبرنگاران رسانه‌های خارجی به موزه هنرهای معاصر رفتند



در ادامه، خبرنگاران خارجی با همراهی بهرنگ صمدزادگان، به بازدید از نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» پرداختند.

در این بازدید، نمایندگان رسانه‌های خارجی چون: آژانس خبری الفرات، خبرگزاری راپتلی روسیه، تلویزیون فونیکس چین، تلویزیون العربی قطر، خبرگزاری EPA آلمان، تلویزیون ZDF آلمان، خبرگزاری AFP فرانسه، آژانس خبری وانا ، موسسه خبری انیکس و... حضور داشتند.

خبرنگاران رسانه‌های خارجی به موزه هنرهای معاصر رفتند

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir