سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 32929
تاریخ انتشار : 1401/06/19 13:27

کیوریتوری و ارائه آثار هنری در هنر فردا



دوره «کیوریتوری و ارائه آثار هنری» در موسسه هنر فردا برگزار می شود.

به گزارش تجسمی آنلاین، دوره «کیوریتوری و ارائه آثار هنری» در موسسه هنر فردا برگزار می شود. در این دوره استادانی چون علیرضا سمیع‌آذر، امیر راد، مریم مجد، آزاده امجدی، هرمز همتیان، آیدین خانکشی پور، سجاد باغبان، زروان روحبخشان، سعید باباوند و فرشته موسوی حضور خواهند داشت.

در توضیح این دوره آمده است: «در دنیای هنر معاصر، نقش کیوریتور در حال پیشرفت و تحول است. کیوریتورها به عنوان واسطه‌ای میان جهان تولید و مصرف هنر عمل می‌کنند و تلاش دارند که به هنرمند و مخاطب در ارائه فیزیکی و درک مفهومی آثار کمک کنند. در برگزاری یک نمایشگاه، کیوریتور علاوه بر انتخاب آثار و هنرمندان بر اساس موضوع نمایشگاه، در خصوص معرفی تحلیلی آثار و آگاهی‌بخشی عمیق‌تر به مخاطبان تلاش‌های موثری انجام می‌دهد. در این کارگاه ابتدا به بررسی مفهوم کیوریتوری و تعاریف و مباحث مرتبط با آن پرداخته می‌شود. سپس تاریخچه کیوریتوری در جهان و کیوریتورها و نمایشگاه‌های شاخص مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از آن مراحل برگزاری یک نمایشگاه از زبان دو کیوریتور و دو مدیر گالری تشریح خواهد شد تا هنرجویان به درک درستی از نقش‌ها و مسئولیت‌های یک کیوریتور دست یابند.»

کارگاه «کیوریتوری و ارائه آثار هنری»، در دو ترم ۱۰ جلسه ای هر جلسه سه ساعت برگزار خواهد شد. ترم اول به تشریح مباحث نظری و آکادمیک کیوریتوری می‌پردازد که طی آن هنرجویان با مبانی و اصول و دانش‌های مرتبط با این حوزه آشنا خواهند شد. در ترم دوم کارگاه، هنرجویان به تجربه عملی و اجرایی در رابطه با طراحی نمایشگاه و شیوه‌های کیوریتوری دست می‌یابند. در پایان گروه‌هایی منتخب از هنرجویان نمایشگاهی را بر مبنای مباحث مطرح شده در کارگاه تحت نظارت استادان دوره به مرحله اجرا می‌رسانند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا انجام ثبت‌نام می‌توانند با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۱۰۹۲ و یا ۰۹۹۸۱۴۰۱۵۰۶ در واتس‌اپ و یا تلگرام تماس حاصل گرفته و یا نشانی اینترنتی http://arttomorrow.org مراجعه کنند.
منبع : روابط‌عمومی موسسه هنر فردا

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir