سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 37979
تاریخ انتشار : 1401/09/27 13:12

غول استرالیاییها در آتش سوخت



مجسمه عظیم‌الجثه چوبی اثر یک هنرمند بین‌المللی در آتش سوخت و نابود شد و حالا پلیس استرالیا تحقیقات را آغاز کرده است.

به گزارش تجسمی آنلاین،‌ آتش یکی از شش مجسمه غول‌پیکری که با استفاده از الوار دورریز و توسط «توماس دمبو»‌،‌ هنرمند دانمارکی برای نمایشگاه «غول‌های مندورا» در ایالت «استرالیای غربی»‌ خلق شده بودند را نابود کرده است.

آتش‌سوزی در ساعت یازده و نیم شب به وقت محلی در روز جمعه گزارش شده است. پلیس «استرالیای غربی» نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که کارآگاهان شهر «مندورا»‌ مسائل مربوط به این آتش‌سوزی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

ساخت هر یک از این غول‌های چوبی ۷۵۰ ساعت زمان برده است و «دمبو» تک تک این مجسمه‌ها را در محلی که به نمایش گذاشته شده‌اند با همکاری چند داوطلب خلق کرده است.

«دمبو»‌ این ۶ مجسمه چوبی را به عنوان نمایشگاه «غول‌های مندورا»‌ در نقاط مختلفی از منطقه «پیل»‌ شهر «مندورا»‌ قرار داده است. محل دقیق این ۶ مجسمه به طور عمومی اعلام نشده است تا برای بازدیدکنندگان غافلگیرکننده باشد.

«دمبو»‌ پیش از این نیز غول‌های چوبی را در مناظر «ایالات متحده آمریکا»‌، «بلژیک»،‌ «چین»‌،‌ «دانمارک»‌،‌ «کره جنوبی‌» و «پورتوریکو» خلق کرده است. «غول‌های مندورا» نخستین نمایشگاه این هنرمند در استرالیا محسوب می‌شود.

این هنرمند درباره علاقه‌اش به ساخت این نوع مجسمه‌ها بیان کرد:‌ «من با داستان‌های جن و پری و افسانه‌ بزرگ شدم و غول‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های افسانه‌های دانمارک محسوب می‌شوند ... غول‌ها برای من نمادی از صدای طبیعیت هستند. گاهی اوقات آرام و ساکت و گاهی اوقات خشن و خشمگین هستند و طبیعت نیز دقیقا همین ویژگی‌ها را دارد.»‌

منبع: ایسنا

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir