سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 38995
تاریخ انتشار : 1401/11/12 20:23

نمایشگاهی از خروس‌ها و اسب‌های محمدعلی ترقی‌جاه



مجموعه طراحی‌ها و آثار آب‌مرکب از محمدعلی ترقی‌جاه با عنوان «بی‌وزنی» در گالری آرتیبیشن به نمایش درمی‌آید.

به گزارش تجسمی آنلاین، این نمایشگاه با ۲۶ اثر از این هنرمند معاصر، شامل فیگور، طبیعت، پرتره، خروس‌ها و اسب‌های شناخته شده‌ی ترقی‌جاه است و گرچه رنگ در این آثار به کار نرفته اما همچنان کمپوزیسیون آثارش چشم را در اثر می‌چرخاند و موفقیت و تمایز آثار او را نشان می‌دهد.

همان‌طور که سابین نقدی داوه، دارنده دکترای تاریخ هنر و کارشناس سابق ساتبی لندن درباره هنر و فرم آثار محمدعلی ترقی‌جاه در کتاب «برگزیده‌ی آثار محمدعلی ترقی‌جاه» از فرانس ماری هائگر، چنین نوشته است: «در شیوه‌ی نقاشی تکامل‌یافته‌ی ترقی‌جاه، ساختار مستحکم اشکال که یک سبکی شناور بر آن‌ها غالب است، در یک دورنمای ذهنی (abstract) ارائه شده‌اند. نه افقی وجود دارد نه سطحی. خطوط وی دقیق، ولی زیبا و ظریف و با اطمینان رسم شده‌اند. آغاز و پایان خطوط کاملا مشخص نیست و پیوسته رو به تکامل‌اند. نقاشی‌های این هنرمند پیوسته می‌طلبند که بیننده فعالانه در آن‌ها مشارکت کند و خود مخاطب آنچه را در نقاشی کشیده نشده، تصور کند.»

نمایش انفرادی «بی‌وزنی» از آثار محمدعلی ترقی‌جاه از روز پنج‌شنبه تاریخ ۱۳ بهمن ماه تا پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۰ و روزهای پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالری آرتیبیشن به آدرس: خیابان شریعتی، نرسیده به همت، خیابان گل نبی غرب، میدان احمدی روشن، خیابان ساسانی پور، کوچه قندی، پلاک ۶ میزبان علاقه‌مندان است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir