سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 39035
تاریخ انتشار : 1402/01/29 11:22

پایان آینه در آینه 2 در موزه هنرهای معاصر



عکس‌های قربان خلیلی که در قالب نمایشگاه آینه در آینه 2 بر روی دیوارهای موزه هنرهای معاصر بود 20فرودین ماه 1402 به کار خود پایان داد.

به گزارش تجسمی آنلاین، عکس‌های قربان خلیلی تا روز ۲۰ فرودین ماه ۱۴۰۲ بر دیواره موزه‌ هنرهای معاصر تهران باقی ماند و حالا موزه در حال آماده سازی برای نمایشگاهی جدید است که البته جزییات آن قرار است در جریان نشستی خبری توسط رسانه ها اعلام شود.
موزه هنرهای معاصر با پایان نمایشگاه «آینه در آینه ۲» در حال آماده‌سازی نمایشگاه جدیدی است که البته هنوز جزییات آن اعلام نشده است.

روز سه‌شنبه ـ ۱۸ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ ـ در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد. موزه هنرهای معاصر تهران که پس از نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» به دلیل بازسازی و تعویض کف‌پوش‌ها تعطیل شده بود، همزمان با دهه‌ فجر بازگشایی شد و در جریان نمایشگاهی با موضوع «تهران ۵۷» عکس‌های قربان خلیلی روی دیوار رفت. این رویداد هنری که همزمان با جشنواره تجسمی فجر ۱۴۰۱ برپا شد، در ادامه مسیر «آینه در آینه ۱» سال ۱۴۰۰ شکل گرفت. 

«آینه در آینه ۱» نیز مروری بر تحولات هنر معاصر ایران با موضوع هنر انقلابی و اعتراضی در سال‌های ۱۳۶۳ ـ ۱۳۵۳ بود که گفته شد از هم‌افزایی گنجینه‌ موزه هنرهای معاصر تهران با گنجینه آثار حوزه هنری، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، مجموعه‌های شخصی و سایر گنجینه‌های آثار هنری کشور شکل گرفته است.
با گذشت یک سال از «آینه در آینه ۱»، این بار آثاری در قالب نمایشگاه «آینه در آینه ۲» در موزه هنرهای معاصر تهران به روی دیوارها رفت. کیوریتوری این مجموعه را مجتبی کوچکی بر عهده داشت و قرار شد که این آثار تا روز ۲۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ بر جای خود باقی بماند.
قربان خلیلی عکاس متولد سال ۱۳۲۶ بود که غالب فعالیتش در زمینه ثبت تصاویر را می‌توان در حوزه عکاسی مطبوعاتی دانست. او عکس‌های سیاه و سفیدی را مرتبط با وقایع انقلاب اسلامی ایران ثبت کرده بود. 

البته عبادرضا اسلامی کولایی، مدیر موزه هنر های معاصر در زمستان سال گذشته با اشاره به نمایشگاه آینه در آینه ۲ که با موضوع دهه فجر برگزار شد، گفته بود «پس از آن ما برنامه‌های گنجینه را دنبال خواهیم کرد و به مرور آغاز خواهند شد.»

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir