سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 39039
تاریخ انتشار : 1402/02/04 09:47

میرو و گذر از هنر بورژوازی به سوررئالیسم



«خوان میرو» نقاش، مجمسه‌ساز و سفالگر اسپانیایی با کنار گذاشتن آن‌چه که او هنر بورژوازی می‌دانست به خلق کارهایی در سبک سوررئالیسم پرداخت.

به گزارش تجسمی آنلاین، آثار«خوان میرو» نقاش، مجمسه‌ساز و سفالگر اسپانیایی که ۲۰ آوریل ۱۸۹۳ میلادی ، به دنیا آمد؛ بیشتر در سبک سوررئالیسم دانسته می‌شود. 

میرو با کنار گذاشتن آن‌چه که او هنر بورژوازی می‌دانست به خلق کارهایی آب‌ستره پرداخت. مجسمه‌ها و تابلوهای او در بسیاری از شهرها و موزه‌های جهان نصب شده و هواخواهان بسیاری دارد. این آثار از چند صد هزار دلار تا چند میلیون دلار قیمت‌گذاری می‌شود.

میرو در طول حیات هنری خویش فراز و نشیب بسیاری را تجربه کرد که برآمده از زندگی پرماجرای او بود؛ زندگی‌ای که با گریز و تبعید همراه بود و در سایه جنگ و دیکتاتوری سپری شد.

هم‌چنین از «خوان میرو» یک کتاب که اثر خودش است نیز به جای مانده است.

در گفتاری از انتشارات «علم» درباره‌ی کتاب «نقاشی که باغبان بود» آمده است که:

میرو
 

خوان میرو، استاد کهنه کار هنر مدرن، در ۲۰ آوریل ۱۸۹۳ در اسپانیا متولد شد. او سوژه‌هایش را در خود فرایند خلاقانه آفرینش می‌یافت. به باور او آفرینش هنر، سفر در سرزمین های ناشناخته است و تنها راهنمای این سفر شم و غریزه. او با کنار گذاشتن آن چه که او هنر بورژوازی می‌دانست به خلق کارهایی آبستره پرداخت. مجسمه ها و تابلوهای او در بسیاری از شهرها و موزه های جهان نصب شده و علاقه‌مندان بسیاری دارد.

سبک او آمیزه‌ای از خیال، تاکیدات شاعرانه و برداشتی شخصی از خشونت زندگی مدرن است.

میرو در حالی که به سوررئالیسم وفادار است، جهان خاص خود را پی می‌ریزد که چندان شبیه به جهان دیگر نقاش های سوررئالیست نیست. میرو را می‌توان نقاشی به شدت شخصی خواند که تمامی کارهایش فارغ از وابستگی به هر نوع جریان و سبک، نماینده دیدگاه او درباره زندگی و احوال شخصی اش در دوره‌های مختلف است.

با این کتاب می توان یک شمای کلی از زندگی و هنر این نقاش برجسته تاریخ هنر به دست آورد. کتاب مخاطب را به جست وجوی هرچه بیشتر پیرامون این نقاش برمی‌انگیزد.

این کتاب با ترجمه‌ی نیلوفر آقا ابراهیمی در نشر علم چاپ شده و قابل دسترس است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir