سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 39042
تاریخ انتشار : 1402/02/13 11:43

سالاری: به هایپر رئالیسم جفا شده است



محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه‌های «رد پا - درنگی بر مراوده هنرمند و جهان پیرامون» و «هایپررئالیسم: از تصویر تا واقعیت» گفت: در تاریخ هنر جفایی به سبک هایپررئال می شود این است که هایپررئالیسم را مانند عکاسی دانسته و معتقدند هنرمند در آن نقشی ندارد.

به گزارش تجسمی آنلاین، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اما باید هایپررئال را به این شیوه نگاه کرد که یک کیمیاگری است و در قالب کیمیاگری قابل مشاهده است. 
وی ادامه داد: در واقع به هایپررئالیسم جفا شده است و تلاش می‌کنیم هایپررئال را از جفایی که به آن شده است، دور کنیم.

نمایشگاه‌های «رد پا - درنگی بر مراوده هنرمند و جهان پیرامون» و «هایپررئالیسم: از تصویر تا واقعیت» با حضور مسئولان و هنرمندان عصر دیروز در موزه هنر‌های معاصر تهران افتتاح شد.

عبادرضا اسلامی کولایی رئیس موزه هنر‌های معاصر تهران نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری این دو نمایشگاه گفت: امیدواریم که بتوانیم در یک جریان فرهنگی و هنری به صورت مستمر فعالیت کنیم. 
در نمایشگاه «هایپررئالیسم: از تصویر تا واقعیت» که مروری بر آثار پست‌مدرن گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران است، ۳۳ اثر و در نمایشگاه «رد پا- درنگی بر مراوده هنرمند و جهان پیرامون» ۲۹ اثر خارجی و ۵۴ اثر ایرانی گنجینه موزه به نمایش گذاشته شده است که تا چهارم تیرماه ادامه دارد.

در این مراسم جمال عرب‌زاده، کیوریتور نمایشگاه «هایپررئالیسم: از تصویر تا واقعیت» و امیر راد، مشاور و کارشناس هنری گزارش‌هایی درباره این 2 نمایشگاه ارائه کردند.در ادامه مراسم با اهدای لوح از جمشید ناصری؛ به خاطر اهدای آثار مجموعه منیژه میرعمادی به موزه هنر‌های معاصر تهران قدردانی شد.

این نمایشگاه با حضور هنرمندانی از جمله عباس مشهدی‌زاده، طاهر شیخ‌الحکمایی، محمدرضا فیروزه‌ای، سعید معیری‌زاده، حسین نوروزی، داود باقری، مینو اسعدی، مژده طباطبایی، جواد بختیاری، صداقت جباری، بهنام کامرانی، آرمان استپانیان، محمدرضا مریدی، امیر مازیار، داریوش حسینی، روح‌الله شمسی‌زاده، کامیار صادقی و … برقرار است.

در ادامه این مراسم کولایی گفت: خوشحالم که امروز میزبان دکتر جمشید ناصری، همسر زنده‌یاد منیژه میرعمادی هستیم که آثار گرانبهایی را که از عرصه هنر گردآوری کرده بودند به موزه هنر‌های معاصر تهران اهدا کردند. 
۶۹۶ اثر از مجموعه گردآوری شده توسط منیژه میرعمادی و جمشید ناصری در سال ۱۳۹۹ به موزه هنر‌های معاصر تهران اهدا شد که ۱۲۱ اثراز این مجموعه در سال ۱۴۰۰ در اختیار موزه هنر‌های معاصر صنعتی کرمان قرار گرفت.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir