سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 39046
تاریخ انتشار : 1402/02/16 19:29

جذب گردشگر هنری در برنامه تصمیم گیران شهر تهران



اعضای شورای شهر تهران در جریان بازدید از موزه هنرهای معاصر تهران گنجینه این موزه را فرصتی ناسب برای جذب گردشگر هنری اعلام کرد.

به گزارش تجسمی آنلاین، علیرضا نادعلی _ عضو، سخنگو و رئیس کمیته هنر شورای شهر تهران _ در این بازدید موقعیت موزه هنرهای معاصر تهران را در دیپلماسی فرهنگی بین المللی حائز اهمیت دانست.

سخنگوی شورای شهر و شهردار منطقه شش تهران به همراه جمعی از مدیران شهری از موزه هنرهای معاصر تهران و دو نمایشگاه «رد پا» و «هایپررئالیسم» دیدن کردند.

عضو، سخنگو و رئیس کمیته هنر شورای شهر تهران می‌گوید که رسانه‌های دنیا به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران توجه دارند؛ این برای پایتخت ایران اسلامی یک فرصت است و موزه هنرهای معاصر تهران بستر مهیایی برای جذب گردشگر هنری است.

موزه+هنرهای+معاصر+تهران
 

وی  گفت: گنجینه منحصر به فرد موزه از آثار نخبگان هنری دنیا یک ثروت ملی است که به شایستگی نگهداری شده و در دوره‌هایی از جمله همین دو نمایشگاه به خوبی ارائه شده است.

نادعلی گفت: نگاه شورای شهر تهران به موزه هنرهای معاصر تهران فرابخشی و ملی است. در دوره کنونی انتظار از ما این است که از این ثروت ملی در مسیر رشد دیپلماسی و معرفی حرفه‌ای هنر ایران استفاده بهینه کنیم و این کم‌ترین کاری است که باید انجام دهیم. رسانه‌های دنیا به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران توجه دارند، این برای پایتخت ایران اسلامی یک فرصت است و موزه هنرهای معاصر تهران بستر مهیایی برای جذب گردشگر هنری است.

رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران با اشاره به بخش ایرانی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران گفت: نمونه‌هایی شاخص از هنر اسلامی از مکتب سقاخانه تا نقاشی خط‌هایی از آیات کریمه قرآن و ... در آثار گنجینه موزه موج می‌زند و مدیریت شهری پایتخت آماده است با ارائه خدمات نوین به این نهاد بین‌المللی هنر ایران زمینه درست دیده شدن این طیف از هنر اسلامی هنرمندان ایرانی را فراهم کند.
رضا محمدی، شهردار منطقه شش تهران نیز در این دیدار اعلام آمادگی کرد با امضای تفاهم نامه‌ای با موزه هنرهای معاصر تهران، ضمن حل مشکلات شهری پیش روی این موزه، زمینه بهره‌مندی بهتر هنردوستان از این نهاد هنری فراهم شود.

محمدی گفت: منطقه شش شهرداری تهران را می‌توان قلب هنری پایتخت نامید و در این میان بدون شک موزه هنرهای معاصر تهران با گنجینه ارزشمندش مورد توجه خاص جامعه هنری و دوستداران هنر است. امیدواریم با تعریف همکاری‌های مشترک به موفقیت هر چه بیشتر این موزه کمک کنیم.

عبادرضا اسلامی، رئیس موزه هنرهای معاصر تهران نیز در این دیدار ضمن تشریح برنامه‌های متنوع این نهاد و اشاره به نقش موزه‌ها در ساخت فرهنگی شهرهای مدرن، خواستار همکاری بیشتر مدیریت شهری برای ارتقای خدمات دهی به مشتاقان فرهنگ و هنر شد.

اسلامی با سپاس از اعلام آمادگی مدیریت شهری برای همکاری با موزه هنرهای معاصر تهران، ابراز امیدواری کرد در سایه توجه بیشتر به این نهاد، بتوان در زمینه جذب گردشگر هنری داخلی و خارجی نقش پررنگ‌تری ایفا کند.

موزه هنرهای معاصر تهران از هفته گذشته میزبان دو نمایشگاه «رد پا» و «هایپررئالیسم» است که آثاری شاخص از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران از جمله پل گوگن، کلود مونه، کامی پیسارو، داون هانسون، رابرت کاتینگهام، چاک کلوز، مالکوم مورلی، ریچارد استس و ... را در کنار شاهکارهای پیشگامان هنر مدرن و معاصر ایران مانند سهراب سپهری، پرویز کلانتری، غلامحسین نامی، جلال شباهنگی، عبدالرضا دریابیگی و ... به نمایش گذاشته است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir