سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40082
تاریخ انتشار : 1402/03/02 18:27

نمایش باغ‌های محصور آنزلم کیفر در هنگ کنگ



آثار آنزلم کیفر (Anselm Kiefer) با رنگ‌های غنی و لایه‌های ضخیم رنگ، پوشال و مواد دیگر پوشانده شده و کنایه‌هایی به شعر و اسطوره‌شناسی در هنگ کنگ به نمایش درآمد.

به گزارش تجسمی آنلاین، آنزلم کیفر (Anselm Kiefer) بر جنبه‌های تمثیلی منظره تأکید می‌کند و آثار این نمایشگاه از کتاب مقدس الهام می گیرد.

این اولین نمایشگاه در هنگ کنگ است که چهار دهه آثار آنزلم کیفر (Anselm Kiefer) را به نمایش می گذارد.

در قرون وسطی و رنسانس اروپا، اصطلاح باغ محصور نمادی از مریم مقدس بود که در یک باغ و سرپناه برای مراقبه به تصویر کشیده شده بود.

کیفر
 

برای کیفر، ایده باغ محصور دیدگاهی از طبیعت را ارائه می‌دهد که هم عالی و هم ایده‌آل است و رشد، نوسازی و چرخه‌های زندگی را مضمون‌سازی می‌کند.

همانند سنت‌های نقاشی آسیای شرقی، مناظر او فراتر از بازنمایی مستقیم حرکت می‌کنند تا پاسخ‌هایی را به فرم‌ها و نیروهای طبیعت که هم در هنر و هم در شعر بیان می‌شوند، منتقل کنند.

مناظر کیفر دهه ۱۹۷۰ تا کنون، ریشه در نمادگرایی خلقت و تباهی، تاریخ و حافظه دارد.

آثاری که در هنگ‌کنگ مشاهده می‌شوند، با رنگ‌های غنی و لایه‌های ضخیم رنگ، پوشال و مواد دیگر پوشانده شده و کنایه‌هایی به شعر و اسطوره‌شناسی دارند.

در حالی که برخی از نقاشی‌ها سرزمین سوخته یا بایر را نشان می‌دهند، برخی دیگر رشد و سرسبز و دگرگونی فصلی را تصویر می‌کنند.

آنزلم کیفر (Anselm Kiefer) نقاش و مجسمه‌ساز آلمانی در ۸ مارس سال ۱۹۴۵ متولد شد. در طول سال‌های دههٔ ۱۹۷۰ نزد یوزف بویز آموزش دید. 

او از هنرمندان آلمانیِ پس از جنگ جهانی دوم است که در مسیر هنر معاصر بین‌المللی کار می‌کند و استاد مسلم نقاشی یادبود است. خاطره (به‌طور مثال بازگشت صریح به شواه یا هولوکاست) موضوع اصلی آثار اوست و در این زمینه همچنین از اشعار پل سلان بهره جسته، و در کنار متأثر شدن از مفاهیم تئوری کابالا به بررسی تاریخ و هویت آلمانی می‌پردازد.

 آثار غول‌آسای او شامل مواد و متریال‌های گوناگونی چون کاه، سفال، سرب، لاک‌الکل، خاکستر، گل‌ها و گیاهان است. وی از عناصری که خاصیت چندمعنایی دارند در به تصویر کشیدن موضوعاتی که در نظر دارد استفاده می‌کند. 

همچنین عکس و عکاسی به عنوان ابزاری پایه در آثارش حضوری قابل توجه دارد. کیفر هنرمندی است که در زمرهٔ هنرمندان نئو-اکسپرسیونیسم جای دارد و آثار او چون قطعات بزرگ رمزگذاری‌شده‌ای هستند که بیننده را وامی‌دارند تا در مسیر رمزگشایی آن‌ها از میان دغدغه‌های خود او عبور کرده و به تأمل دربارهٔ آن‌ها بپردازد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir