سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40090
تاریخ انتشار : 1402/03/09 10:38

موزه هنرهای معاصر تهران مزرعه صیفی‌جات شد



مدیران موزه هنرهای معاصر تهران در اقدامی عجیب به کاشت صیفی‌جات در محوطه این موزه مبادرت کرده اند .

به گزارش تجسمی آنلاین، بر اساس تصاویر رسیده به دست خبرنگار تجسمی آنلاین کاشت صیفی‌جات در محوطه موزه هنرهای معاصر تهران صورت گرفته که به نوع خود اقدامی عجیب و باور نکردنی به شمار می رود.مدیریت ضعیف بر موزه هنرهای معاصر، ورای عدم برپایی نمایشگاه‌هایی که بتوان از آن دفاع کرد به سمتی رفته که حتی موجودیت موزه را نیز تهدید کرده است تا آنجا که در پروژه‌ای جدید حیاط این موزه که خود در تلفیق با معماری آن تعریف شده است به محلی برای کشت کدو، خیار، هندوانه گوجه فرنگی و بادمجان تبدیل شده است.

موزه
 

موزهٔ هنرهای معاصر تهران یکی از سرشناس‌ترین موزه‌های ایران است. این موزه در سال ۱۳۵۶ خورشیدی (۲۲ مهر برابر با ۱۴ اکتبر ۱۹۷۷ میلادی) در گوشهٔ غربی بوستان لاله در خیابان امیرآباد شهر تهران بنا شد. بنای موزه را کامران دیبا در سبک معماری مدرن و با الهام از بادگیرهای کویری ایران طراحی کرد.

موزهٔ هنرهای معاصر تهران شامل جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن در خارج از اروپا و آمریکای شمالی و مالک یکی از ۵ تا ۱۰ مجموعهٔ مهم هنر نوگرا در دنیاست. این موزه دارای کارهای مهمی از جنبش‌های هیجان‌نمایی انتزاعی، پاپ آرت، مینی‌مالیسم، مفهومی و فوتورئالیسم است. 

موزه
 

در گنجینهٔ دائمی موزه بیش از ۳۰۰۰ اثر ارزشمند از نخبگان هنرهای تجسمی نگهداری می‌شود که نزدیک به ۴۰۰ عدد از آن‌ها، دارای ارزش استثنایی هستند. از جمله آثار مهم موزه، می‌توان به کارهای شاخصی از گوگَن، رُنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لُویت و جاکومتی اشاره کرد. موزهٔ هنرهای معاصر تهران همچنین مالک مجموعهٔ بسیار مهم و جامعی از هنر نوگرا و معاصر ایران است.

موزه
 

گنجینهٔ موزه هنرهای معاصر تهران از اموال عمومی ایران محسوب می‌شود. میانگین قیمت کل آثار این گنجینه بین ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده شده. این موزه در حال حاضر یکی از واحدهای معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir