سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40215
تاریخ انتشار : 1402/07/15 11:32

استشمام بوی نفت در بینال خوشنویسی دبی



معمولا در فرآیند برگزاری بینال ها و آرتفر های بین المللی پای یک اسپانسر و حامی مالی در میان است و حال نام اولین بینال خوشنویسی دبی Dubai Calligraphy Biennale که درحال برگزاریست با شرکت های بزرک اقتصادی و نفتی عجین شده است.

به گزارش تجسمی آنلاین، نخستین بینال خوشنویسی دبی ، نشانه های متعددی از توسعه و پیشرفت هنر در خاورمیانه دارد؛ یکی از این نقاط درخشان حضور گروه الرستمانی به عنوان بخش تجاری خصوصی که نقش حمایت کننده اصلی را به نمایش در آورده است. 

موزه اتحاد دبی با نمایش ۹۰ اثر، زبان بصری خوشنویسی عربی را از طریق قطعاتی که بیش از ۵۰ هنرمند خلق کرده‌اند، به تماشا گذاشته است.

بینال+دبی
 

موزه اتحاد دبی، صحنه اصلی بینال خوشنویسی دبی است که به صورت نمادین توسط شیخ حمدان ولیعهد دوبی و شیخا لطیفه دختر شیخ محمد و ریاست فرهنگ و هنر دبی افتتاح شد.

دنیای هنر با بخش خصوصی فعال و پیشرو پیش می رود و در این میان سهم شرکت های بزرگ نفتی، کارتل های بزرگ اقتصادی و تجاری بسیار بالاست.

تقریبن امروز همه برندهای مهم بین المللی دنیا در کنار هنرهای تجسمی می ایستند تا زیباتر و شایسته تر جلوه کنند.

آخرین نمونه که اتفاقن شهرت جهانی هم یافت : شرکت کوکاکولا ست، برندی که به نظر می رسد بی نیاز از هرگونه تبلیغ است ، با ارائه یک فیلم تبلیغاتی خاص رسماً اعلام کرد برای متفاوت دیده شدن در کنار هنر می ایستد؛ این ویدئو شاهکار نام دارد لوکیشن آن یک گالری موزه است و یک قوطی نوشابه کوکاکولا بین شاهکارهای هنری دنیا مانند تابلوی کوکاکولا اثر اندی وارهول و نقاشی‌های بزرگانی مانند ادوارد مونک ، ون گوگ و ... دست به دست می شود تا به هنرجوی نقاش رسد و به او الهام دهد.

اما حضور بخش های بزرگ اقتصادی در کنار هنر در خاورمیانه با کندی پیش می رود و قابل قیاس با ترازهای جهانی نیست، همین جاست که نخستین بینال خوشنویسی دبی یک الگو سازی درخشان می کند.

گروه الرستمانی به عنوان یک گروه تجاری پیشرو اماراتی حمایت کننده اصلی اولین بینال خوشنویسی می شود.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir