سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40230
تاریخ انتشار : 1402/07/23 08:46

حمایت مجله بریتانیایی از نقاشی دیواری اعتراضی



مجله بریتانیایی آسیایی DESIblitz با حمایت از حیدر علی هنرمند پاکستانی به موضوع اعتصابات و اعتراضات کارگری نیم قرن اخیر کشور هندوستان می پردازد.

به گزارش تجسمی آنلاین، نقاشی دیواری اعتراضی برای کارگران هندی‌تبار، توسط هنرمند پاکستانی حیدر علی، اهل کراچی، در همکاری با مجله بریتانیایی آسیایی DESIblitz تهیه شده است.
یک نقاش خیابانی و دیواری انگلستان در نمایشگانی با عنوان «اعتصاب‌کنندگان در لباس ساری» (ساری به معنای لباس سنتی هندی) به اعتصابات و اعتراضات کارگری نیم قرن اخیر کشور هندوستان که یکی از پرتنش‌ترین کشورها در زمینه اعتراضات کارگری و صنفی است، پرداخت. 

حیدر+علی
 

این نمایشگاه نقاشی دیواری تحت عنوان «اعتصاب کنندگان در ساری» این هفته در شهر بیرمنگام بریتانیا رونمایی شد. علاوه بر هندوستان، نقاشی دیواری هنرمندان هندی و انگلیسی در این آثار، کارگران معترض کارخانه‌های آسیای جنوبی را نیز ر دهه ۱۹۷۰ میلادی نشان می‌دهند. 

این اثر هنری رنگارنگ روی پل سوهو در هندزورث، بیرمنگام، به یاد مهاجرانی که برای شرایط کاری برابر در انگلستان و هندوستان و سایر کشورهای نزدیک به شبه قاره هند مبارزه می‌کردند، به تصویر درآمده است. 

حیدر+علی

 

در سال ۱۹۷۶، گروهی از زنان که به «اعتصاب کنندگان در ساری» معروف شدند، به دلیل شرایط بد کاری و نپرداختن ماه‌ها حقوق و ساعات کار بسیار زیاد (۱۶ ساعت) در کارخانه پردازش فیلم Grunwick در Willesden، در شمال غربی لندن، شورش کردند. در نهایت بیش از ۲۰ هزار نفر زن هندی مهاجر به تظاهرات در خیابان‌ها کشیده شدند که در نتیجه با برخورد شدید پلیس این کشور مواجه گشتند. 

در طول این درگیری، انجمن کارگران هندی، که در کاونتری تأسیس شد، ترتیبی داد که کادرهای هواداران خود را از بیرمنگام به لندن ببرند. 

حیدر+علی
 

دستمزد اندک، استثمار وحشتناک و خشونت و ارعاب در محل کار برای کارگران مهاجر در سراسر کشور انگلستان در آن زمان رایج بود. همچنین در خود هندوستان (به عنوان مستعمره انگلیس در گذشته) نیز وضعیت کارگران کماکان مانند امروز تاسف‌بار بوده است. 

صاحب این اثر می‌گوید: نه تنها مبارزه زنان کارگر هندی در هندوستان و انگلستان، بلکه تأثیر فرهنگی و اقتصادی آنان بر بیرمنگام به‌مثابه یک شهر مهم صنعتی پس از ورود مهاجران آسیای جنوبی از آفریقا، هند و پاکستان برجسته است. 

این نقاشی دیواری، توسط هنرمند پاکستانی حیدر علی، اهل کراچی، در همکاری با مجله بریتانیایی آسیایی DESIblitz تهیه شده است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir