سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 41331
تاریخ انتشار : 1402/09/11 17:03

سلب مالکیت اثر «ساندرو بوتیچلی» از یک خانواده ایتالیایی



مقام‌های ایتالیایی یک نقاشی گمشده اثر «ساندرو بوتیچلی» را در خانه یک خانواده ایتالیایی پیدا و توقیف کردند.

به گزارش تجسمی آنلاین، خانواده‌ای که به مدت بیش از یک قرن مسئولیت مراقبت از یک تابلوی «ساندرو بوتیچلی» نقاش چیره‌دست ایتالیایی را بر عهده داشتند، ممکن است مالکیت این اثر که ۱۰۹ میلیون دلار ارزش دارد را از دست بدهند.

یک آژانس دولتی در ناپل با مسوولیت حفاظت از میراث فرهنگی ایتالیا، نقاشی «مریم مقدس و کودک»‌ را توقیف کرده است.

این اثر هنری در ابتدا در کلیسای «سانتا ماریا دله گرتزیه» واقع در شهر «سانتا ماریا لا کاریتا» نگهداری می‌شد، اما در مقطعی از تاریخ از کلیسا خارج شد و به خانواده‌ای ایتالیایی سپرده شد.

اطلاعات زیادی درباره این خانواده منتشر نشده است و مقام‌ها هنوز دلیل سپرده شدن این نقاشی و تاریخ دقیق آن را اعلام نکرده‌اند.

نکته اینجاست که مقامات دولتی ایتالیا پیش‌تر یعنی حدود ۵۰ سال پیش از خانه این خانواده بازدید کرده بودند تا این نقاشی را بررسی کنند، اما به نظر می‌رسد که با گذشت زمان، مکان نگهداری این اثر هنری فراموش شده است.

این نقاشی در وضعیت نامناسبی قرار دارد و اثرات ساییدگی‌های متعدد و تغییرات رنگ بر روی آن قابل مشاهده است. یک پروژه مفصل مرمت برای این تابلو نقاشی آغاز خواهد شد، به این امید که در نهایت برای عموم مردم قابل نمایش باشد.

اما مشخص نیست که آیا خانواده یا کلیسا می‌توانند در نهایت این نقاشی را پس بگیرند یا خیر چراکه تحقیقات درباره اینکه چه کسی مالک اصلی این نقاشی است به پایان نرسیده است.
منبع:آرت‌نت

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir