سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 44608
تاریخ انتشار : 1403/02/13 17:48

هنرمندی که نقاشی را از نگهبانی موزه آغاز کرد



رابرت ریمن نقاش آمریکایی بود که با جنبش‌های نقاشی تک‌رنگ، مینیمالیسم و هنر مفهومی شناخته می‌شد. او بیشتر به خاطر نقاشی‌های انتزاعی و سفید روی سفید شهرت داشت. او در شهر نیویورک زندگی و کار می‌کرد.

به گزارش تجسمی آنلاین، ریمن در نشویل، ایالت تنسی به‌دنیا آمد. او بین سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۴۹ در مؤسسه پلی‌تکنیک تنسی در کوکویل، و بین سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۰ در کالج جورج پیبادی، نوازندگی ساکسوفون را آموخت. پس از این سال‌ها به عضویت نیروی ذخیره ارتش ایالات متحده درآمد و در جنگ کره شرکت داشت.

ریمن در سال ۱۹۵۳ به شهر نیویورک نقل مکان کرد و قصد داشت یک ساکسیفونیست حرفه‌ای جاز شود. او از پیانیست لنی تریستانو درس‌هایی آموخت که بعدها روی نقاشی او تأثیر گذاشت.هم‌زمان اتاقی را در خانه یک نوازنده ویولنسل روسی اجاره کرد، و برای تأمین مخارج زندگی به‌عنوان نگهبان در موزه هنرهای مدرن مشغول به‌کار شد.

ریمن که شیفته آثار اکسپرسیونیستی انتزاعی تازه‌به‌دست‌آمده مارک روتکو، ویلم دی کونینگ، کلیفورد استیل، جکسون پولاک و بارنت نیومن شده بود، به نقاشی علاقه‌مند شد. از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۰، در موزه هنرهای مدرن به‌عنوان نگهبان کار کرد تا به نقاشی نزدیک شود. او تجربه نقاشی خود را در سال ۱۹۵۳، با خرید لوازم هنری از یک فروشگاه محلی در آپارتمانش شروع کرد.

آثار رابرت رایمن یک  کشف جذاب ویژگی های عاطفی  از رنگ و ترکیبی مست کننده از علامت گذاری، با قله ها و دره های  دراماتیک به شمار می رود .

نقاشی های رایمن فاش کننده نکات  فیروزه ای، سبزی های سرسبز، اخرای داغ  و چترهای گرم و به نوعی  رد جسارت رنگارنگ تخت از جنبش غالب هنر پاپ است.

نمایشگاهی از آثار رایمن"بدون عنوان" در نیویورک و در گالری های کریستی راکفلرنمایش داده می شود.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir