شناسه خبر : 22233 1398/10/27 14:45:08
بررسی هنرمندان حراج تهران دیماه 1398فیلم

تارا بهبهانی، ژن خوب نقاشی ایران

تارا بهبهانی فرزند طاها بهبهانی است که خود را از زیر سایه بزرگ پدر خود بیرون کشیده و آثاری خلق می‌کند که حرف‌های خودش را می‌زند.

تجسمی آنلاین: دانیال دادگستر: بررسی هنرمندان حراج دیماه 98 حراج تهران: کویرها، رودها، دشت ها، خورشید پر فروغ، زلالی آب چشمه ها و تمامی درخشش و جلای رنگهای این سرزمین جادویی بهانه های او برای خلق آثارش است. در این دوره از حراج اثری از وی با عنوان " آهنگ خیال "  ابعاد 120*120 و با قیمت 10 - 14 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

او نقاشی را از 5 سالگی در آتلیه پدرش، استاد تاها بهبهانی و سفالگری و مجسمه سازی را نزد مادرش، مهین تابان آموخته است. تارا با جستجویی در میان گذشته رنگین و فضاهای سرشار از نور و روشنایی خاطرات کودکی سرزمین پدری را با رنگهای امروز بازنمایی میکند.

کویرها، رودها، دشت ها، خورشید پر فروغ، زلالی آب چشمه ها و تمامی درخشش و جلای رنگهای این سرزمین جادویی بهانه های او برای خلق آثارش است.. تارا هنر و ریاضی را درکنار هم آموخت و توانست با مقالاتی همچون هندسه در هنر، تاثیر هندسه درهنر فلزکاری ایران و تجزیه و تحلیل نقش بال در هنر ایران، پیوند زیبایی بین هنر و ریاضی ایجاد کند. او کارشناسی ارشد را در رشته پژوهش هنر با درجه عالی در دانشگاه آزاد به پایان رساند و مدت 12 سال است که صرفا به تدریس نقاشی به کودکان و نوجوانان مشغول است. تاکنون با بیش از 250 کودک و نوجوان در زمینه خلاقیت هنری کار کرده است که نتیجه آن برگزاری نمایشگاه های متعددی برای آنها میباشد. آثار تارا در نمایشگاه های خارج از ایران توانسته موقعیت مناسبی برای او ایجاد کند.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir