شناسه خبر : 22235 1398/10/27 15:00:28
بررسی هنرمندان حراج تهران دیماه 1398 / فیلم

اخوان‌جم، مردی از دیار استیل و رنگ

در عمده آثار آستانه محوریت موضوعات حول محور رابطه نشانه‌ای کلمه و شکل می‌گردند.

تجسمی آنلاین: دانیال دادگستر: بررسی هنرمندان حراج دیماه 98 حراج تهران:  مجسمه‌های امیرمسعود اخوان‌جم احجامی برآمده از شکوه دوران مدرنیته هستند که در فرمی نرم و انعطاف‌پذیر، قدرت تکنولوژی و دانش بشری را به رخ می‌کشند.  در این دوره از حراج اثری از وی با عنوان " دگردیسی" و با ابعاد  60*82*207  و با قیمت 800 میلیون تا 2/1 میلیارد تومان به فروش خواهد رسید.

مسعود اخوان جم، متولد 1969در تهران است. از چهارده سالگی برای تحصیل به آلمان رفت و در سال 1989 برای ادامه تحصیلات به آمریکا عزیمت کرد. وی در دانشگاه جورج واشنگتن مشغول به تحصیل شد و مدرک کارشناسی خود را در سال 1995 در رشته بیولوژی اخذ کرد. پس از آن در سال 2005 کارشناسی ارشد MBA خود را در دانشگاه علوم کاربردی کمپتن در آلمان به پایان رساند. اخوان جم از 2005-1997 مدیریت بخش طراحی را در کارخانه تولید ملزومات خانگی خانواده‌اش به عهده داشت. او در دهه هشتاد میلادی صدها مجسمه سرامیکی ساخت که بعضی از آن‌ها فروخته شد. در سال 2013 اولین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری اعتماد در تهران دایر کرد، در ادامه در کاخ فرهنگی نیاوران و گالری شیرین دو نمایش انفرادی دیگر داشت، علاوه بر این، آثار اخوان در 2016 در دو رویداد آرت ابوظبی و CONTEXT هنر میامی به نمایش بود.

از منظر حضور در حراجی‌ها مجسمه‌های اخوان جم در سال 2015 در حراجی مجیک آو پریشا دبی، و در سال‌های 2016، 2017 و 2019 در سه دوره حراج تهران ارائه شد. آخرین نمایشگاه او یک نمایشگاه انفرادی در گالری خاک در تهران در فوریه 2019 بود.

دو مجسمه اخوان جم در کنار آثار هنرمندانی از سراسر دنیا منتخب بنیاد GAA در بینال ونیز در باغ جیاردینی مارینارِسا از روز 11 مه 2019 لغایت جمعه 24 نوامبر 2019 به تماشای عموم خواهد بود.

مجسمه‌های امیرمسعود اخوان‌جم احجامی برآمده از شکوه دوران مدرنیته هستند که در فرمی نرم و انعطاف‌پذیر، قدرت تکنولوژی و دانش بشری را به رخ می‌کشند. استیل به عنوان متریال غالب در آثار وی دو برابر فولاد سختی دارد و شکل بخشیدن اشکالی پیچان و رقصان از چنین ماده‌ای نشان از چیرگی هنرمند بر علوم روز مهندسی دارد.

آثار امیرمسعود اخوان‌جم در نگاه اول فرم‌هایی نرم، انعطاف‌پذیر و صیقلی هستند که توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کنند. مخاطب می‌کوشد در پی کشف این فرم‌ها در جلوه آیینه‌گونشان خود را نیز بیابد و تعاملی خلاق در این مواجهه با اثر اتفاق می‌افتد. اخوان‌جم به واسطه اشراف کامل بر دانش و تکنولوژی روز، یکی از سخت‌ترین و مقاوم‌ترین آلیاژهای عصر جدید را به فرمی زیبا، نرم و انعطاف‌پذیر شکل می‌دهد و میان دنیای سخت صنعتی با دنیای خیال‌انگیز هنر پیوندی برقرار می‌سازد. احجام صنعتی و در عین حال لطیف اخوان‌جم ملهم از فلسفه، دغدغه‌های معاصر و اساطیر ایرانی هستند، به طوری که در هر اثر داستان نهفته است.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir