شناسه خبر : 22355 1398/11/23 12:09:41

برپایی نمایشگاه نقاشی و مجسمه " آنچه از بین می‌رود،هست" در گالری آوای هنر

نمایشگاه نقاشی و مجسمه " آنچه از بین می‌رود،هست" با ارائه آثار ۱۴ هنرمند عصر جمعه ۲۵ بهمن در گالری آوای هنر آغاز به کار می‌کند.

به گزارش تجسمی آنلاین، علیرضا آسانلو درباره این نمایشگاه گفت: این یک نمایشگاه گروهی است که ۱۳ نفر از هنرجویان آتلیه خانه آفتاب که چند سالی است با من کار می‌کنند در آن شرکت دارند.

او درباره عنوان خاص نمایشگاه گفت: کارها مضمونی دارد که با زندگی امروز که شب می‌خوابیم و صبح بیدار می‌شویم و می‌بینیم همه‌چیز تغییر کرده است و هیچ‌چیز توجیه عقلانی یا توجیه اقتصادی و... ندارد، مرتبط است. جالب است که ما به این وضعیت عادت کرده‌ایم و دیگر نسبت به آن واکنشی نداریم. این نامتعارف بودن چیزی است که ما در ایران آن را زیست می‌کنیم، ما دلمان می‌خواست بیشتر در این فضا کار کنیم. آثار نمایشگاه کم‌کم رنگ و بوی اجتماعی‌تر به خود گرفت و از نظر شکل بیشتر شبیه مکاتب سوررئالیستی شد.

آسانلو درباره شرکت‌کنندگان این نمایشگاه گفت: هنرمندانی که در این نمایشگاه حضور دارند هر کدام از نظر سابقه و تجربه، متفاوت هستند، ما در این نمایشگاه از حضور کسی که یک سال است نقاشی می‌کند بهره می‌بریم تا کسانی که پنج، شش یا هفت سال است که نزد من کار می‌کنند.

این هنرمند درباره فضای آثار نمایشگاه "آنچه از دست می‌رود، هست" گفت: بیشتر آثار نمایشگاه فیگوراتیو است، یعنی انسان، محور اصلی کارهاست. حدود ۲۸ اثر نقاشی و احتمالاً چهار، پنج اثر مجسمه در نمایشگاه ارائه می‌شود. خود من دو مجسمه و یک نقاشی در نمایشگاه دارم. به خاطر این‌که فضای گالری محدود است سعی کرده‌ام خودم کمرنگ‌تر باشم.

پریسا ابراهیمی، حوری باقری، فتانه پیری‌خواه، سامانتا ثابت‌نیا، هایده حسنا، زهرا رحیمی، بهناز رضایی‌فرد، شقایق سعیدی، مهسا شمشیان، صفورا فردوسی، سیما کهکی، لیندا محمدی و امیر نریمانی هنرمندانی هستند که آثارشان در کنار آثار علیرضا آسانلو در نمایشگاه "آنچه از دست می‌رود، هست" به نمایش گذاشته می‌شوند.

این نمایشگاه از ۲۵ بهمن تا چهارم اسفند در گالری آوای هنر در خیابان فرشته، خیابان بوسنی و هرزگوین، بن‌بست پناهی، پلاک یک برپا می‌شود.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir