شناسه خبر : 22385 1398/11/30 10:31:02

برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه در گالری بهارین

گالری بهارین از روز جمعه ۲ اسفندماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه به کیوریتوری مهرنوش فرض الهی می شود.

به گزارش تجسمی آنلاین ، در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان بیتا کاشف، سارا اکبری، رضا اسدی، یلدا فخیمی، نورا هاشمی، پانیذ اجرایی، آتوسا جوینی، نادیا سخنور، فائزه دهقان، همایون تاش، سپیده فیروزی، علی ورنکشی، علیرضا مرادی، افشین محجوبی، ترانه گودرزی، امیرپاشا ترابی، مسلم فهیمی زاده، مهرنوش فرض الهی، فروهر رئیسی قاسم، غلامرضا بابائیانفر، مریم سادات رضویانی، نسرین قربانی شریف و آیلین معتضدی کیانی به نمایش در می آید.

در بیانیه بخش مجسمه این نمایشگاه آمده است:

هویت مشتق شده از کلمه هو به معنای اوست.

آن اشاره به دور دارد و این اشاره به نزدیک...

اما او به کجا نشان رفته است، دور یا نزدیک؟

او در ابتدا غایب است همانند خدای ادیان که او را هو می خوانند، ما اهل ایمان حضورش را باور داریم.

در این دیار هویت یاب به دنبال او می گردد، اویی که در او پنهان است از این روست که نیازمند چشم اندازی تازه است برای ظهور حضورش. هویت یعنی شناسایی کردن خود در جغرافیای ذهنی و عینی خود اینکه او پی ببرد در کجای جهان ایستاده است وباید با آن چه کند، جهانی که پر از تفرقه و فراکندگی است.

تا زمانی که ما ندانستیم کیستیم اهداف ما هم به همان میزان ناپیدا وناروشن است.

بحران هویت بخشی از مرحله ی به فردیت رسیدن و تکامل ماست، مرحله ای که انسان رو به سوی خویش می نگرد.

مرحله ای که انسان به شکلی جستجوگر و پرسشگر در مواجه با خود به جهان قرارمیگیرد مرحله ای که باید از آن گذر کند.

او خود و خویشتن خویش را در طول و عرض زمان مورد مطالعه قرار می دهد، یعنی به شکلی کیفی و کمی در حال به گذشته رجوع می کند تا آینده را دریابد واگر فائق نیامده باشد در این رفت و برگشت بی شک گمگشته در زمان است، چرا که گذشته و تجارب شخص ستون های اصلی هویت او خواهد بود وقتی فرد در هویت خویش دچار اختلال است یعنی توانایی جهتگیری درست رو به سوی آینده را ندارد.

او در انتخابهای اساسی و اصلی زندگی خویش که آینده در موازات آن خود او را می سازند یعنی از ارزشهای اخلاقی گرفته تا انتخاب شغل دچار تردید و ممان است.

هویت یاب در پی رابطه با اجزای پراکنده ی خود و جهان است و در اینجاست که در تمایز خود و دیگر اجزای جهان که رکنی اصلی در هویت یابی اوست پی خواهد برد ولی در عین متمایز بودن خواهان وحدت بخشی و تعامل با جهان نیز هست.

او در عین تمایز خواهان جایگاه و مرتبط خود در جهان انسانی است، او در این فرایند چندبار خود را شکل می دهد وقالب ریزی خواهد کرد او خود را از آن خود خواهد کرد.

 

مهرنوش فرض الهی کیوریتور این نمایشگاه در رابطه با هدف از برگزاری این نمایشگاه ، توضیح داد: این نمایشگاه با هدف معرفی هنرمندان جوان و فعال به عرصه هنری برگزار شده و درجهت حمایت از هنرمندان در راستای فروش آثار هنرمندان تلاش خواهیم داشت.

فرض الهی در توضیح تعداد، ابعاد، سبک و تکنیک آثار این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در دو بخش نقاشی و حجم برگزار می شود، که در بخش نقاشی سبک و تکنیک آثار آزاد است و در بخش مجسمه آثار با عنوان هویت گردآوری شده اند و استیتمنتی در این بخش برای معرفی آثار نوشته شده است.
در این نمایشگاه ۲۳ هنرمند شرکت داشته اند که در بخش نقاشی ۲۲ اثر و در بخش مجسمه ۱۱ اثر ارائه شده است.
همچنین سبک و تکنیک و ابعاد آثار متنوع انتخاب شده است.

نمایشگاه آثار این هنرمندان تا چهارشنبه ۷ اسفندماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان جهت یازدید از می توانند در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ و در روزهای عادی از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۹:۳۰ به گالری بهارین واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان حافظ، نبش ورشو، پلاک ۵۰۹، طبقه اول، واحد ۳ مراجعه نمایند.

منبع:گالری آنلاین

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir