شناسه خبر : 22418 1398/12/13 20:06:06

واکنش‌های هنرمندان دنیا به شیوع بیماری کرونا

هنرمندان هنرهای تجسمی بار دیگر به اتفاقات پیرامون خود واکنش نشان داده و این بار ویروس کرونا را دستمایه کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش تجسمی آنلاین،  این روزها ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن به تیتر اخبار جهان تبدیل شده و با درگیر شدن مردم کشورهای مختلف به این بیماری، افرادی از قشرهای مختلف در تلاش هستند تا با آگاهی دادن به مردم، از میزان سرایت بیماری بکاهند. درعین‌حال به دلیل هشدارهای متعدد درباره پرهیز از تجمعات، بیشتر رویدادهای هنری در کشورهای درگیر با کرونا به حالت تعلیق درآمد. نمایشگاه "شاهکارهایی از گالری ملی لندن" که قرار بود ۶۰ اثر از برترین تابلوهای گالری ملی لندن را که برای نخستین‌بار از اروپا خارج شده است در "موزه ملی هنرهای غربی توکیو" به نمایش بگذارد، به دلیل تعطیلی موزه‌های ژاپن لغو شد. موزه لوور پاریس نیز روز یکشنبه به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد. درهای لوور زمانی به روی گردشگران و علاقه‌مندان بسته شد که کارکنان آن از ترس ابتلا به بیماری دست از کار کشیده و از ساختمان خارج شدند. در ونیز هم به دلیل قرنطینه شدن این شهر برگزاری کارناوال مشهور ونیز پیش از موعد به پایان رسید.

اما در این میان هنرمندان تجسمی مانند بسیاری دیگر از رویدادهای اجتماعی، نسبت به این بیماری و همه‌گیری آن واکنش نشان دادند و در کشورهای مختلف دست به خلق تصاویری با رویکردهای گوناگون زدند. شوخی با ترس ناشی از احتمال ابتلا به بیماری بخشی از این آثار را شکل داده است. در بعضی دیگر از آثار می‌توان تقدیر و سپاس‌گذاری مردم از پزشکان و پرستاران حاضر در بیمارستان‌ها را دید. تعداد دیگری از هنرمندان قصد روحیه دادن به جامعه را دارند و عده‌ای دیگر توصیه‌های پزشکی و بهداشتی را در قالب تصویر درآورده‌اند.

لی ژونگ، نقاش و رئیس انجمن هنرمندان منطقه Fengxian در شانگهای چین یکی از هنرمندانی است که اقدام به تولید نقاشی برای ادای احترام به افراد حاضر در خط مقدم نبرد با اپیدمی کروناویروس جدید کرده است. او سنت نقاشی چینی و ابزار رایج در آن را وسیله‌ای برای به تصویر کشیدن شرایط روز جامعه قرار داده است.

او روزانه دو قطعه نقاشی در ادای احترام به "سربازان سفید" ایجاد می‌کند. او درباره کار خود گفته است: "زمانی که من در خانه می‌مانم، نمی‌توانم کاری کنم جز اینکه نقاشی کنم تا احترامم را نسبت به آنها نشان دهم." او که از آغاز ماه فوریه در حال تولید دو اثر هنری در روز با موضوع "همبستگی در مبارزه با همه‌گیری" است، می‌گوید: "من به استفاده از قلم خود برای نشان دادن تمام افرادی که خود را وقف مبارزه با ویروس کرده‌اند، ادامه خواهم داد."

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir