شناسه خبر : 23677 1399/04/23 15:42:55
وضعیتی بغرنج که نهادی قدیمی را از نفس انداخته است

انجمن تجسمی تهران، انجمنی برای یک نفر

برگزاری نمایشگاهی ضعیف، گرفتن حق ورودی از هنرمندان آن هم برای یک نمایشگاه اینستاگرامی که هزینه‌ای ندارد، نامشخص بودن دخل و خرج انجمن، ورودهای مالی و خروج‌های نامشخص و .... از جمله مواردی است که به زعم اعضاء ریاست انجمن باید به آنها پاسخ دهد.

تجسمی‌آنلاین: مجید احمدی: چند وقتی است که نام انجمن تجسمی استان تهران به خاطر برخی اقدامات برسر زبان‌ها افتاده است که مشخص شد این اقدامات که تخلف به حساب می‌آیند بدون اطلاع اعضای انجمن و فقط با دستور مدیریت انجمن(احمد رویایی) انجام شده است.

برگزاری نمایشگاهی ضعیف، گرفتن حق ورودی از هنرمندان آن هم برای یک نمایشگاه اینستاگرامی که هزینه‌ای ندارد، نامشخص بودن دخل و خرج انجمن، ورودهای مالی و خروج‌های نامشخص و .... از جمله مواردی است که به زعم اعضاء ریاست انجمن باید به آنها پاسخ دهد.

در نشستی که در دفتر تجسمی‌آنلاین برگزار شد با فرامرز آفاقی، سخنگوی انجمن و جعفر نجیبی، خزانه‌دار و مدیر امور مالی انجمن به بررسی این موارد پرداختیم.

 

**در مورد اتفاقاتی که اخیرا رخ داده و انجمن در برنامه‌هایی که در حد نام این نهاد نیست شرکت داشته، توضیح دهید؟

فرامرز آفاقی: از روزی که من به انجمن آمدم به یک سری موارد اعتراض داشته و دارم. ما آمدیم که یک سری حرکت‌های مثبت انجام دهیم ولی متاسفانه دیدم که رویایی فقط آدمی هست که عنوان انجمن و اساتیدی مثل آقای نجیبی، قباد شیوا، علی اکبر صادقی را پشتوانه قرار می دهد و آرم انجمن را به پایین ترین حالت می فروشد.

 

**منظور شما این است که در رویدادهایی همچون نمایشگاه اخیر لوگوی انجمن فروخته شده و پول گرفته شده است؟

فرامرز آفاقی: بله. لوگوی انجمن را فروخته و پول گرفته شده است.سه مورد را باید متذکر شوم. ریاست انجمن اولا هیات مدیره را از امور مطلع نمی‌ کند، دوما کارهای سطح پایین انجام می دهد، سوما در کارهایش کارشناسی وجود ندارد تمام سعی ما این است که کاری انجام دهیم، یک کار درست تا هویتی به اعضا بدهیم و هویت اساتید حفظ شود اما این تلاش ها  با کارهای سطح پایین مدیریت انجمن از بین می‌رود حتی تا آنجا پیش رفت که ما در چند جا ایشون را بایکوت کردیم. در نمایشگاه برج میلاد هم باز یک همچین کاری انجام داد. یک ورکشاپ گذاشت. ببینید ورکشاپ را در هنرستان هم برگزار می کنند، هرکسی می تواند برگزار کند. شما می‌توانید که چند تابلو با تعدادی هنرجو را درجایی جمع کنید و بگویید که ورکشاپ برگزار کرده‌اید دقیقا اتفاقی که در برج میلاد افتاد. آیا ما باید با اسم انجمن همچین کاری بکنیم؟ وقتی اسم آقای نجیبی و قباد شیوا هست با اسم آن‌ها بیایم همچین کاری بکنیم؟ ورکشاپی برگزار شد و کسانی در آن حضور پیدا کردند که اصلا از اعضای انجمن نبودند و به تبع آن ما اصلا ورکشاپ را تایید نکردیم.

ما در هیات مدیره کلا معترض به حرکت های انفرادی ایشون هستیم. ما چندبار در نمایشگاه های قبلی هم نسبت به کارهای ایشان متذکر و معترض شدیم.

مثال واضح تر که بخواهیم بزنیم همان نمایشگاه برج میلاد است در دی ماه یا بهمن 1398 . شش روز یکی از نمایشگاه‌های برج میلاد خالی بود و چون آقای رویایی مشاور هنری آنجا شده اعلام کرد که شش روز آنجا را  رایگان به دست ما می دهند. درصورتی که همه در آنجا پول می‌دهند و برنامه برگزار می‌کنند و از ملت پول می‌گیرند.

ما گفتیم بهترین زمان هست که برای اعضا یک برنامه ایی تهیه کنیم، نمایشگاهی بگذاریم و هیچ پولی هم دریافت نکنیم. می‌گوییم انجمن برگزار کرده برای اعضایش، که سالانه یک حق عضویت می‌دهند می‌توانند یک کاری انجام دهند که آقای رویایی گفتند نه چنین کاری نمی‌کنیم و این اولین برخورد ما با رویایی بود. من معترض شدم گفتم این کار را به خاطر اعضا انجام دهیم ولی رویایی اسم 12 نفر از نقاشان را مثل شیشه‌گران و سایر اساتید نام‎آور را آورده بود که من با آثار این هنرمندان این نمایشگاه را برگزار می کنم ولی من معترض شدم که چنین نمایشگاهی همیشه بوده و هست ما باید برای اعضای جوان‌تر انجمن کاری انجام دهیم ولی متاسفانه کار ما با رویایی تا حد دعوا بالا گرفت.  

هیات مدیره تصویب کرد که در این نمایشگاه شرکت نمی‌کنیم که ایشان بازهم خودسر نمایشگاه را برگزار کرد و  ورکشاپ را هم گفت خانمی با چند نفر از شاگردانش برگزار کرد.  صورت جلسه آن هم هست که ما در نمایشگاه و ورکشاپ برج میلاد شرکت نکردیم ولی آقای رویایی این کار را به اسم انجمن انجام داد.

 

**در تمام این اتفاقات از افراد پول هم گرفته شده بود؟

فرامرز آفاقی: بله.  پول را گرفت و از همان سمت خرج کرد یعنی چیزی وارد به خزانه نشد. ما همیشه معترض این کار بودیم.

 

**به بحث نمایشگاه اسفندگان برسیم.

فرامرز آفاقی: بعد از اتفاقات برج میلاد قرار شد که انجمن نمایشگاهی تحت عنوان اسفندگان برگزار کند. ما اسفندگان را به نحو احسنت شروع کردیم لحظه به لحظه آن بسیار عالی و خیلی خوب پیش رفتیم. تمام اساتید آمدند و کارشناسی کردند، کارها را انتخاب کردند از حدود 300 شرکت کننده حدود 64 نقاش 21 عکاس 18 مجسمه ساز جمعا 103 شرکت کننده انتخاب شدند. به همه آن ها هم مکتوب و تصویری اطلاع دادیم که هنرمند گرامی این کار شما انتخاب شده یعنی خیلی کار منسجم و درستی بود. پوستر تهیه کردیم و اطلاع رسانی کردیم. ما این کار را انجام دادیم و زمانی که خواستیم آن را برگزار کنیم تعطیلات کرونا شروع شد.

ما بی‌‎خبر از همه جا و در قرنطینه‌های خانگی بودیم که خبرش آمد که آقای رویایی به قول خودش نمایشگاه آنلاین را از میان آثاری که برای اسفندگان انتخاب نشده، برگزار کرد. این کاملا اشتباه است، چگونه می‌شود که یک سری اثر  کارشناسی شده  و فاقد ارزش نمایشگاهی شدن را در یک نمایشگاه آنلاین بگذاریم؟

 

**این نظر شماست یا نظر گروه ؟

فرامرز آفاقی: این اشتباه در اشتباه است اما موضوع اصلی این است که اصولا هیات مدیره بی‌اطلاع بود از این قضیه و اگر ما باخبر بودیم حتما از این جریان جلوگیری می کردیم  و معترض می شدیم. چرا با کارهایی که تعدادی از اساتید متفق‌القول آنها را رد کرده‌اند، نمایشگاه گذاشته شود؟ ما کارهایی که برای اسفندگان انتخاب کرده بودیم، بازاری نبودند که ایشان آمدند از قسمت بازاری کار انتخاب کردند.

 

** من در نقدی که در تجسمی‌آنلاین راجع به این نمایشگاه و کیفیت پایین آثار نوشتم، خانم فرنازمیرتاجی، مدیر گروهی به اصطلاح هنری که با آقای رویایی در برگزاری این نمایشگاه آنلاین شریک بود، به بنده اعتراض کرد که اتفاقا کیفیت آثار خوب بوده به همین خاطر من کارها را به چند نفر از اساتید نشان دادم که همگی گفتند در حد یک نمایشگاه حرفه‌ای نیستند.

 فرامرز آفاقی: قضیه این است که ما می‌گوییم که انجمن یک مجموعه آکادمیک است و اسامی بزرگی را یدک می‌کشد و اگر  خدشه ایی به این قضیه وارد کنیم ما مسئول هستیم.

ما جلسه‌ایی در تاریخ 7 تیر 1399 گذاشتیم با حضور اعضای هیات مدیره با اعلام قبلی و من به عنوان سخنگوی انجمن به همه اعضاء اعلام کردم که در این تاریخ جلسه هیات مدیره است، آقای رویایی معترض شدند که شما چرا اطلاعیه می گذارید، مگر شما سخنگوی آقای نجیبی یا مخالفان من هستید؟ می‌خواهم بگویم که ایشان همیشه با قضایا شخصی برخورد می‌کند. در روز جلسه به رئیس ساختمان گفتند که به  نگهبانی گفته شود که اعضا را راه ندهید.  ماهم جلسه را پایین ساختمان در سالن اجتماعات برگزار کردیم.

 

**یعنی یکی از مشکلات شما شخصی کردن امور انجمن از سوی آقای رویایی است؟

فرامرز آفاقی: بله؛ ایشان قضیه را خیلی شخصی می کنند و جوابگو نیستند .ما چندبار مثلا مثل سری قبل واقعا از ایشان بازخواست کردیم که چرا نمایشگاه آنلاین را برگزار کردید؟  چقدر پول گرفتید و پول آن چه شد و کجا رفت؟ و خواستار عمل به صورت شورایی شدیم. چیزی نگفتند. حتی یکبار بحث برکناری ایشان هم مطرح شد که آقای نجیبی گفتند که تا زمان برگزار کردن مجمع اجازه بدیم که ایشان در سِمَت خودشان بمانند و معترض به این قضیه نشویم ولی حرکت هایی که ایشون نسبت به همه می کنند رفتارهایی است که آدم را مجبور می کند که واکنش نشان دهد.

 

**در موضوع مالی منظورتان را توضیح می دهید؟

فرامرز آفاقی: موضوع اصلی همین است که ایشان به عنوان خزانه دار باید درخواست کنند که صورت پرداختی هایتان را وارد کنید که این ها چیزی را به ما گزارش ندادند. ما در دوجلسه قبل و هم این جلسه یکی از صورت جلسه هایمان این بود که گزارش مالیتان را وارد کنید اما شخصی کردند قضیه را، بازرس نیامدف مالی را گزارش ندادند و الان که ماراهم در آنجا راه نمی دهند.

 

** در مورد جلسه با اعضا توضیح می دهید؟

فرامرز آفاقی: جلسه مجمع انجمن شهریورماه است ولی ما با حضور همه اعضا در تیر ماه نیز جلسه‍‌‌ایی  برگزار کردیم که هیات مدیره انتخاب کنیم که آن هیات مدیره خودشان یک رئیس انتخاب کنند. چندین بار تذکر دادیم که آقای رویایی اینگونه رفتار نکنند متاسفانه به رفتارهای غیر حرفه ای خود ادامه دادند. سعی ما این است که یک هیات مدیره ایی بر مسند امور قرار گیرد که به درد کار بخورد.

جعفر نجیبی: انجمن یعنی یک فکر جمعی یعنی تشکیل یک فکر جمعی، من خودم چهارتا انجمن تشکیل دادم. یکی از آن ها انجمن سفال ایران بود و در آنجا هم حرکت فردی اتفاق افتاد، انجمن با شکست روبرو شد و الان انجمن سفال اعضا زیاد دارد ولی در قسمت بازاری مسلط‌تر از هنری آن است. انجمن آبی بیکران نیز بود که بنده جزو موسسین و هیات مدیرش بودم که هشت سال خوب کارکرد و اولین گروهی بودیم که در پارک دانشجو ورکشاپ گذاشتیم و دیگری نیز انجمن هنرهای تجسمی استان تهران که جزو موسسین و هیات مدیره آن بودم. هدف از تشکیل این انجمن که زیر نظر وزارت ارشاد هم بود انجام حرکت‌های جمعی برای هنرمندان استان تهران است. ما تمام وقت خود را برای این انجمن گذاشتیم تا خدمتی برای نسل آینده انجام شود، هنر این مملکت شناخته شود و وقتی لوگوی انجمن هنرهای تجسمی استان تهران جایی باشد، اعتبار زیادی به میان آید. ما در ذهنمان برگزاری بی‌ینال تهران بود مانند بی‌ینال ونیز ولی تمام این فکرها و ایده‌ها به بن‌بستی به نام مدیریت انجمن برخورد کرد زیرا ایشان سعی و فکر می‌کند همه فکر و ایده های دیگران را کنار بگذارد.

 

** جناب نجیبی شما به عنوان خزانه دار انجمن در مورد مسایل مالی که آقای آفاقی گفتند مطلبی اضافه نمی‌کنید؟

جعفر نجیبی: این را باید بگویم که نقش بازرس‌ها در این موارد خیلی مهم است و در انجمن هم بازرس‌های ما درگیر مسئله کرونا و شرایط موجود هستند و حضور پیدا نکردند. بنده هم به عنوان خزانه دار این ایراد را دارم یعنی آقای آفاقی شاهد هست که کلید گاوصندوق را تازه دوهفته پیش گرفتیم یعنی چک و کلید گاوصندوق را گرفتیم یعنی آقای رویایی به عنوان رئیس نباید خزانه دار باشد و ورود و خروج حساب کتاب های انجمن هرموقع که خزانه انجمن یک مقدار پول داشت سریع یک چک برای انجام فلان و فلان کار می نوشت و این انجام می شد.اخیرا با فاکتورهایی که وزارت کل ارشاد از ما خواست10 میلیون تومان قرار شد به حساب انجمن واریز کنند که این مبلغ هزینه فعالیت های آینده انجمن باشد. حالا 10میلیون تومن واریز کردند آن هم با تایید ما و بازرس ها که دوسال پیش کارهایی انجام داده بودیم ازجمله سمپوزیوم چوب که 70 میلیون به ما داده بودند که سمپوزیوم چوب را انجام دادیم. فاکتورها و پول هایی که به اعضا داده بودیم را تهیه کردیم از 15 میلیون 10 میلیون به حساب ما ریختند. قرار شد فرداش برنامه ایی که انجام نشده بود برنامه نمایشگاه کودکان در شهریار در همان زمان برگزاری پروژه ی اسفندگان و دیگری هم برنامه ورکشاپی که دهه فجر در گالری تهران انجام شد. آقای شریفی که مسئول ارشاد بود 5 میلیون تومان بابت کارت کار داده بود که این برنامه در دهه فجر انجام گیرد و این انجام شد و آقای رویایی یک چک 10 میلیون تومانی نوشت و به من گفتند که امضا کنید که من گفتم برای چی؟  و گفتند 5 میلیون آن برای آقای شریفی هست که این کارتهارا داده باید به ایشان بدهیم و 5 میلیون آن هم برای پروزه کودکان، کودکان که امجام نشده بود و می گفتند پول داوری و پوستر هست. مثلا به یکی از اعضای هیات مدیره که پوستر را طراحی کرده بودند 500 هزار تومن به ایشان داده است و خانم گونه زاده هم که به عنوان دبیر پروژه ی کودکان بود و به طور کلی 5 میلیون هزینه ی دست اندر کاران این پروژه ایی که اصلا انجام نشد، شده بود. کارشناسی شد ولی برگزار نشد.

من گفتم این آقای شریفی که الان مدیر کل شد مگر این 5 میلیون تومان را از جیب خودشان داده که گفتند بله. گفتم اداره کل وقتی یک برنامه ایی را می دهد اول هزینه هایش را می دهد و برنامه ریزی می کند و زمانی که گفتم پول را به چه کسی دادید، رسیدش را به من بدهید. گفتند پول را به منشی ارشاد داده ام. البته من نرفتم که پیگیری کنم ولی حتما پول را منشی گرفته و رسیدش را هم داده است! از خانم گونه زاده هم به عنوان دبیر کانون کودکانی که نمایشگاهی با عنوان کودکان را برگزار کرده‌ایم خواستم که رسید پول هایی که خرج شده را بیاورید تا من رسیدگی کنم ولی باز هم آقای رویایی حاضر نشدند که رسیدها را بدهند.

اصلا اسم ما را به عنوان هیات مدیره در گروه واتسآپ انجمن حذف کرده‌است. مگر می‌شود یک رئیس اسامی اعضای هیات مدیره راحذف کند.

**تا چه زمانی هیات مدیره جواب این اتفاقات را نخواهد داد؟

جعفر نجیبی: مجمع را برای آخر تیر گذاشتیم. انتخابات ما شهریورماه است. ببینید انجمن ها معمولا اولین کاری که می کنند بازوهای خودشان را قوی می کنند یعنی کمیته ها را تشکیل می دهند. ما کمیته روابط عمومی تشکیل دادیم این را اصلا جدی نگرفتند. کمیته مجسمه سازی تشکیل دادیم خواستیم با موضوع صلح یک نمایشگاه بگذاریم و فعالیت کنیم که کار هم کردیم اتفاقا. کمیته کارشناسی و پذیرش از اعضا، نیز تشکیل دادیم ولی در انجمن اینگونه است که یک رئیس تصمیم می گیرد که فلانی عضو شود یا نشود یعنی هرکسی می‌تواند عضو شود تنها به خاطر 200 هزار تومن که این با تمام اصول انجمن و اساسنامه آن مغایرت دارد.

 

** خب بحث هایی که می شود ورای اساسنامه است فکر می کنم بازرس های انجمن الان باید اقدام کنند.

فرامرز آفاقی: بله قرار شد که یک مجمع برگزار شود.

 

** آیا این مجمع  برگزار می شود؟

جعفر نجیبی: بله برگزار می شود. در جلسه هفتم تیرماه یکی از بازرسان علی‌البدل بودند که به ایشان گفتیم به با بازرس اصلی صحبت کنند و یک بیانیه بدهند طبق آیین نامه و اساس نامه انجمن  و بخواهند آخر تیرماه مجمعی تشکیل شود.

 

** جناب نجیبی فکر می کنید که این مجمع برگزار شود؟

جعفر نجیبی: بله پیگیر هستیم و باید تبلیغ هم بکنیم.

 

** منظورم این است که فکر می کنید مدیریت انجمن اجازه برگزاری بدهد؟

جعفر نجیبی: اگر هم ندهد مجبوریم اعلام کنیم، به اعضا اعلام کنیم حالا بنده به عنوان خزانه دار یا بازرسان یا یکی از اعضای هیات مدیره و دعوت می‌کنیم از اعضا که این مجمع عمومی تشکیل شود. اگر هم شرکت نکنند ما افرادی که می آیند را به عنوان عضو اصلی می‌شناسیم یعنی حق عضویت‌شان را داده‌اند.

فرامرز آفاقی: ما از طریق هیات مدیره پیگیر این قضیه هستیم که این مجمع حتما برگزار شود. هیات مدیره موافق هستند منتهی اینکه بخاطر شرایط کرونا شاید برخی نیایند. حالا یک جلسه خصوصی با آن ها می گذاریم که این مجمع حتما برگزار شود یعنی هیات مدیره‌ایی تصمیم می‌گیریم.

جعفر نجیبی: یک سال پیش انتخابات برگزار شده و آقای آفاقی به اضافه یک نفر دیگر به عنوان علل‌البدل انتخاب شده اند و دو نفر اصلی شدند ولی آقای رویایی به عنوان رئیس انجمن هنوز این ها را به ثبت نرسانده است. مدام امروز فردا می‌کند تا به مقاصد خود برسد.

 فرامرز آفاقی: اینگونه که پیداست آقای رویایی هرموقع بخواهند هستیم و هرموقع نخواهند مارا کنار می‌گذارند.

** اینگونه که متوجه شدم سطر تا ذیل فعالیت ها غیر قانونی است.

جعفر نجیبی: بله، غیر قانونیست. فقط بنده به عنوان موسس اسمم ثبت شده است. ماهم آقای رویایی را به عنوان دوست صمیمی خودمان می‌دانم و در هنرستان بارها باهم کار کردیم ولی چیزی که هست آن خودرای بودن ایشان را قبول ندارم و یکی هم مساله تشخیص ایشان. بسیاری از تشخیص‌های وی غلط است. خیلی‌ها هم بخاطر فعالیت های غیر قانونی ایشان حاضر با همکاری با انجمن نیستند.

هنرمندان زیاد و برجسته‌ایی بخاطر اینکه با من دوست و هم‌دوره‌ای من یا سایر اعضا هستند می‌خواستند بیایند و عضو انجمن شوند ولی بخاطر برخی مسایل مدیریتی ایشان نمی‌آیند.

فرامرز آفاقی: درخواست ثبت اعضای هیات مدیره را داده اند ولی یک جا ثبت شده و جای دیگر هنوز ثبت نشده است. روند ثبت مشکل دارد.

** یعنی اگرآقای رویایی بیاید و شیوه کاریش را عوض کند کسی با وی مشکلی ندارد؟ مشکل شخصی نیست؟

جعفر نجیبی: نه، مشکلی نداریم و ما مشکل شخصی با ایشان نداریم. در جلسه ایی که تشکیل شد می‌خواستیم ایشان را کنار بگذاریم و شورایی مسایل را حل کنیم ولی دوستان گفتند که حالا دو ماه تا انتخابات مانده، ایشان باشند و همین هم تصویب شد. ایشان جایی گفتند که نجیبی می‌خواهد ریییس شود برای همین با من مخالفت می‌کند ولی همینجا اعلام می‌کنم که علاقه‌ای به ریاست ندارم چون چندین سال رئیس انجمن سفال، آبی بیکران و سایر انجمن‌ها در کارنامه من وجود دارد و اصولا وقت نمی‌کنم ریاست انجمن هنرهای تجسمی تهران را داشته باشم. من دوست دارم که اعضای مجمع عمومی و هیات مدیره که تشکیل می شود از فکرها و ایده های جدید استفاده کنیم، کمیته هایمان تشکیل شود. کمیته اموزشی، پذیرش اعضا، کارشناسی و فعالیت ها از طریق کمیته ها اجرا شود نه از طریق شخص.

فرامرز آفاقی: آن جلسه ایی هم که گذاشتیم گفتیم هیات مدیره ایی تصمیم بیگیرید. اکر برنامه ایی می‌خواهید انجام دهید انجام بدهید منتهی اول ببینید هیات مدیره آن را تصویب می‌کند یا خیر.

من سال گذشته، تمام برنامه های انجمن را به ساعت، به روز و به فصل به ترتیب تا پایان سال نوشتم و مکتوب در جلسات گذاشتم که این برنامه تا آخر سال هست. چه روزی جلسه، نمایشگاه و ورک شاپ داریم و ...  همه را مکتوب کردیم منتهی اصلا طبق آن پیش نرفت. بخاطر اینکه از نظر ایشان کاری که همین الان بهش بگویند انجام بده را هفته ی دیگر انجام می دهد. که قطعا  بی‌کیفیت خواهد شد..

بارها وارد حوزه هیات مدیره که شدیم گفتیم هیچ کار نمایشگاهی فوری که یک ماه دیگه نمایشگاه برگزار کنیم را ما انجام نمی دهیم چون هم بی کیفیت می شود هم نمی توانیم افراد درست را دعوت و جمع کنیم. هرچیزی یک زمان و وقتی دارد که ایشان گفتند قبول است منتهی هفته بعد گفتند یک نمایشگاه بزاریم و پوستر بزنیم.

 

** برای جمع بندی این بحث صرفا راجع به این نمایشگاه آنلاین سوال دارم. اسفندگان قرار بود اسفندماه برگزار شود ولی بخاطر شرایط کرونا برگزار نشد تا انتخاب آثار رفت و آماده بودید که کار تحویل بگیرید ولی نشد. در نهایت نمایشگاهی برگزار شد با عنوان "نمایشگاهی مجازی هنرمندان آماتور و پیشرفته" با همکاری انجمن هنرهای تجسمی استان تهران و گروه هنری رنگیلا، پولی از هنرمندانی گرفته شده و این نمایشگاه بدون اجازه انجمن برگزار شده است. آی این پول به حساب انجمن آمده است؟

جعفر نجیبی: ما معترض همین شدیم. چون چیزیست که خارج از انجمن برگزار شده و از لوگوی انجمن استفاده شده است و بدون اجازه انجمن برگزار شده و پولی هم در داخل انجمن نیامده است.**

** ما یک سیستمی داریم به نام اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز تجسمی این وزارتخانه که مثلا قرار است کار انجمن دهد و اینکه انجمن هم به هر حال زیر نظر اینجا هست. تمام این اتفاقات افتاده و ما بالاخره باید از این مرکز یک چیزی ببینیم یعنی هیچ بحثی شده که مرکز بیاد یک نظارتی کند؟

جعفر نجیبی: البته یک سری مشکلات خود ارشاد دارد ولی با مدیر کل ارشاد تهران اقای احد جاودانی یک جلسه داشتیم و صحبت شد. ایشان خیلی خوشبین بودند که به انجمن رسیدگی شود و قول دادند که ساختمانی در اختیار انجمن ها بگذارند و این کار را هم کرد ولی کمک مالی را نسبت به فعالیت های انجمن‌ها می دهند. من دنبال نکردم  انجمن های دیگر چقدر گرفتند. به انجمن امسال ما قرار بود 15 میلین کمک کنند که 10 میلیون کمک کردند که آن هم 5 میلونش برگشت خورده و  5 میلیون آن هم برای نمایشگاه کودکان بود که آن هم انجام نشد. به نظر من معاونت هنری اداره کل که نماینده نظارت بر انجمن ها را دارد، وظیفه‌اش است که بیاید و حضور پیدا کند در جلسات و مشکلات انجمن را از نزدیک بررسی کند نه اینکه خودش برای خودش دکور باشد.

فرامرز آفاقی: ما هزینه های خودمان را خودمان تامین می کنیم یعنی از جایی بودجه نمی‌خواهیم ولی طبق روال اگر وزارت ارشاد به ما گفت فلان برنامه را شما اجرا کنید ما برگزار خواهیم کرد.






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir