شناسه خبر : 23829 1399/06/12 14:12:27

تایید اصالت نقاشی منسوب به رامبرانت

تابلوی ۴۰۰ ساله «سر یک مرد ریشو» منسوب به «رامبرانت» نقاش هلندی که تا مدت‌ها تصور می‌شد تقلبی است، اصل از آب درآمد.

به گزارش تجسمی آنلاین و به نقل از  مجله آرت‌نیوز، نتایج بررسی‌های جدید نشان داد تابلوی سر یک مرد ریشو (Head of a Bearded Man) که تابه‌حال به عنوان یک اثر قلابی شناخته می‌شد، در کارگاه رامبرانت از نقاشان معروف عصر طلایی هلند کشیده شده است.

 از پیتر کلاین کارشناس درختگاه شماری برای کشف این ارتباط تابلو مذکور را مورد بررسی قرار داد و دریافت که چوب این تابلو از جنس همان چوب به کار رفته در تابلوهای معروف رامبرانت است. برای اثبات آن که این تابلو اثر شخص رامبرانت بوده یا نه به بررسی و پژوهش بیشتر نیاز است.

تابلوی سر یک مرد ریشو در سال ۱۹۵۱ به عنوان یک اثر اصل به موزه اشمولین آکسفورد در انگلیس اهدا شد. سه دهه بعد و در سال ۱۹۸۲، پروژه تحقیقاتی رامبرانت این تابلو را به عنوان یک اثر تقلبی معرفی و آن را روانه انبار موزه کرد. این وضعیت تا آنجا ادامه داشت که ان وان کمپ متصدی موزه اشمولین در بخش هنر اروپای شمالی تصمیم به برگزاری نمایشگاه رامبرانت جوان از اولین نقاشی‌ها و طراحی‌های این استاد نقاشی گرفت. تابلوی سر یک مرد ریشو این هفته به جمع آثار موجود در این نمایشگاه اضافه می‌شود که از ۱۰ اوت (۲۰ مرداد) بازگشایی شد. 

این اولین بار در سال جاری نیست که رامبرانت و آثارش تیتر رسانه‌ها می‌شود؛ فوریه امسال (بهمن- اسفند ۹۸) بود که اصل بودن تابلوی پرتره یک بانوی جوان اثر این نقاش معروف، به کمک فناوری‌های مدرن تایید شد.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir